انصراف پیمان کار آزاد راه ارومیه – تبریز/ مشکل جذب سرمایه یکساله شد!

سرویس آذربایجان غربی- نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل انصراف پیمان کار آزاد راه ارومیه- تبریز از ادامه فعالیت، یک سال است که مشکل جذب سرمایه گذار داریم و اکنون موضوع نقدینگی پروژه در حال بررسی است.

به گزارش کردپرس، وحید جلال زاده با اشاره به علت تاخیر در اجرای قطعه سوم آزاد راه ارومیه به تبریز اظهار کرد: پیگیر رفع مشکل تاخیر در تکمیل آزاد راه هستیم، اما به دلیل وجود مشکل نقدینگی؛ تکمیل قطعه سوم آزاد راه با مشکل مواجه شده است که این مشکل در دست بررسی جهت حل شدن است.

او ادامه داد: با توجه به افزایش بها و انصراف سرمایه گذار وزارت راه و شهرسازی به دنبال راهکار حقوقی برای جذب سرمایه گذار جدید و تکمیل قطعه سوم آزاد راه است،

نماینده ارومیه در مجلس تصریح کرد: چندین مورد جلسه با وزیر راه و شهرسازی در جهت تکمیل قطعه سوم آزاد راه ارومیه _تبریز برگزار و در یکی از این جلسات برای حل مشکل نقدینگی این پروژه بعد از سفر نائب رییس مجلس شورای اسلامی یکی از بانک ها ۴۵۰میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن اختصاص داد.

جلال زاده همچنین به ایسنا گفت: آزاد راه یک پروژه مشارکتی بین دولت و سرمایه گذار است و به دلیل انصراف پیمان کار از ادامه فعالیت، یک سال است که مشکل جذب سرمایه گذار داریم که با مشخص شدن سرمایه گذار و پیمانکار جدید در زمان اندکی امیدوار هستیم این پروژه به اتمام برسد.

او در خصوص اهمیت تکمیل آزاد راه ارومیه_ تبریز نیز بیان کرد: در صورت تکمیل این آزاد راه، شاهد تسریع در تردد مسافر و ترانزیت و توسعه اقتصادی ارومیه و منطقه خواهیم بود.

به گزارش کردپرس، پس از عدم تعهد شرکت آزاد راه تبریز- ارومیه، مبنی بر نگهداری ۲۰ ساله از پل میانگذر دریاچه ارومیه، هنوز قطعات اولیه آن تکمیل نشده و در کنار دریافت عوارضی ها در ١٣ سال اخیر، اکنون مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از جذب سرمایه گذار جهت تکمیل پروژه آزاد راه ارومیه- تبریز با برآورد اولیه‌‌ ۵ هزار میلیارد تومان خبر می دهد.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

تکمیل آزاد راه ارومیه- تبریز همچنان دست به دامان بخش خصوصی!

پل میانگذر دریاچه ارومیه بعد از ١٣ سال همچنان پول قورت می دهد

اختصاص 12 میلیارد تومان برای نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه بعد از 12 سال!

کد خبر 26102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha