اردوغان از جانب اوجالان حرف نزند

سرویس ترکیه - محمت اوجالان در واکنش به سخنان اخیر اردوغان اعلام کرد که برادرش خود می تواند نظرات خود را اعلام کند و خواستار دیدار اوجالان با وکلایش شد.

به گزارش کردپرس، محمت اوجالان برادر عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کردستان (PKK) در واکنش به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که برادرش می تواند خودش نظرات خودش را بر زبان بیاورد و نیازی به اظهار نظر اردوغان از جانب او ندارد.

دو هفته پیش اردوغان در نشست فراکسیون حزب عدالت و توسعه (AKP) در مجلس، مدعی رابطه و همچنین اختلافات درون گروهی بین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و PKK شده و گفته بود که صلاح الدین دمیرتاش رئیس پیشین HDP باید بزرگترین حساب خود را به اوجالان رهبر در بند PKK پس بدهد.

در حالی که واکنش ها به اظهارات اخیر اردوغان همچنان ادامه دارد، محمت اوجالان در گفتگو با مژدات جان خبرنگار مزوپوتامیا، با بیان این که از جانب برادرش اظهار نظرهایی صورت می گیرد، گفت: «این در حالی است که اوجالان از جهت حقوقی باید با خانواده و وکلای خود در تماس باشد. رئیس جمهور در حال برخی کارها است که ما از آن خبری نداریم. ارتباط ما با امرالی از هر جهت قطع شده است. در جزیره امرالی حقوق دموکراتیک و قانونی غصب شده است.»

اوجالان افزود: «برادرم مسئله حقوقی دارد. او نمی تواند با وکلا و خانواده خود دیدار داشته باشد. همه دلیل این موضوع را می دانند. زیرا برادر من تنها یک شخصیت عادی نیست. او قدرت نمایندگی دارد. وزن سیاسی دارد.»

محمت اوجالان درباره سخنان اخیر اردوغان گفت: «اجازه دهید اوجالان خود از طرف خودش سخن بگوید و نظرات خود را بیان کند. اوجالان اگر با وکلای خود دیدار کند می تواند نظرات خود را به آنها منتقل کند.»

او در آخر با بیان این که حقوق عبدالله اوجالان پایمال شده است، خواستار برگزاری سریع یک ملاقات بین اوجالان و وکلای او شد.

کد خبر 26276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha