عضو ارشد حزب دمکرات: عامل دودستگی جریانات شیعه نیستیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان تأکید کرد این حزب عامل دودستگی بین جریانات شیعه نیست و موضعش را بر عدم جانبداری از برخی طرف ها در مقابل سایر طرف ها بنا نکرده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "ادریس شعبان" در این باره گفت: حزب دمکرات کردستان، به عنوان یک نیروهای سیاسی مؤثر در روند سیاسی عراق ایفای نقش کرده است و حق دارد نامزدهای مورد نظرش را برای پست های مختلف معرفی کند.

ادریس شعبان افزود: حزب دمکرات بارها تأکید کرده است از هیچ کدام از جریانات شیعه در مقابل سایر جریانها حمایت نمی کند و امیدوار است جریانات مختلف به توافقی برای تسریع در زمینه تشکیل کابینه دست یابند و این امر به جریانات مذکور، برمی گردد و برخلاف اتهامات عده ای، ما عامل مستقیم این دودستگی نیستیم.

یادآور می شود براساس عرف سیاسی در عراق پس از سقوط رژیم صدام، ریاست جمهوری عراق به کردها واگذار می شود و در میان کردها نیز، ریاست جمهوری عراق به اتحادیه میهنی و ریاست و نخست وزیری اقلیم کردستان به حزب دمکرات می رسیده است. اما در دوره اخیر، حزب دمکرات، ضمن اعلام مخالفت با نامزدی مجددی برهم صالح برای ریاست جمهوری عراق، اقدام به نامزد کردن هوشیار زیباری عضو ارشد این حزب برای پست مذکور کرده است.

کد خبر 26295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha