وضعیت قبل از انقلاب نباید فراموش شود / ضرورت توجه بیش از پیش به اقامه نماز در جامعه

سرویس ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: وضعیت قبل از انقلاب نباید فراموش شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار با بیان اینکه خداوند متعال به حضرت موسی(ع) فرمود که ایام الله را به مردم یادآوری کند، ابراز کرد: همه روزها مال خداوند است ولی برخی از زمان ها به واسطه اتفاق و رویداد ویژه ای که در آن روز می افتند، ویژگی خاص پیدا می کند، ایام الله روز است که صحنه های تاریخ سازی در آن روی می دهد.

وی افزود: دهه فجر انقلاب اسلامی هم از مصادیق ایام الله است، روزی که حکومت طاغوتی سرنگون و نظام جمهوری اسلامی جایگزین آن شد، توجه به ایام الله، توجه به حکومت طاغوت و حقارتی که قبل از انقلاب داشتیم، اینها آیات الهی است و آحاد جامعه اسلامی باید در برابر این نعمت الهی باید هم صبور و هم شکور باشند.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: از نشانه های ابرار و متقین این است که نماز را اقامه می کنند و نماز مهم ترین پیوند میان انسان و خداوند متعال است، ابزاری که می تواند انسان را در برابر سختی ها و مشکلات به آرامش برساند اقامه نماز و ذکر خداوند است.

وی با بیان اینکه نماز انسان را فحشا و منکرات باز می دارد، افزود: یکی از معیارهای که در روایات اسلامی برای خود ارزیابی در خصوص پذیرش نماز در درگاه خداوند این است که ما چقدر از معصیت خداوند متعال فاصله گرفته ایم، به همان مقدار که نماز ما را از منکرات باز می دارد به همان اندازه نماز مورد پذیرش درگاه الهی قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یاد آور شد: امروز لازم است که نماز در مساجد و مراکز مختلف فرهنگی دینی و اسلامی اقامه شود.

کد خبر 26339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha