٥ هزار نفر  زمین خوار در ایران دستگیر شدند

سرویس ایران- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور همچنین گفت: برای جلوگیری از تخریب و تصرفات منابع طبیعی در سال جاری بیش ٣٥ هزار پرونده قضایی تشکیل شده و ٥ هزار نفر از متعرضین به منابع طبیعی و زمین خواران دستگیر شده اند.

به گزارش کردپرس، سرهنگ رضا اکبری در دومین گردهمایی سراسری فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی کشور یاد و خاطره 21 شهید و 500 ایثارگر منابع طبیعی کشور را گرامی داشت و اظهار کرد: وجود این جانثاران و شهیدان راه انفال، نشان از عزم سازمان جنگل ها و یگان حفاظت در راه پاسداری از عرصه های منابع طبیعی دارد و باب شهادت روی سازمان جنگل ها باز است.

سرهنگ اکبری افزود: از ابتدای سال تا کنون 80 هزار اخبار و گزارش توسط مردم از طریق سامانه 139 و 1504 به مراکز فرماندهی یگان مخابره و اطلاع رسانی شده که همه این اخبار در مناطق مربوطه عملیاتی شده است.

او ادامه داد: برای جلوگیری از تخریب و تصرفات منابع طبیعی در سال جاری بیش 35 هزار پرونده قضایی تشکیل شده و 5 هزار نفر از متعرضین به منابع طبیعی و زمین خواران دستگیر و در رابطه 3500 دستگاه خودروی متخلف توقیف و با پرونده های متشکله جهت رسیدگی تحویل مراجع قضایی شده است.

سرهنگ اکبری همچنین از کاهش 46درصدی حریق در جنگل ها و مراتع به لحاظ سطح و 49درصدی به لحاظ تعداد فقرات در مقایسه با سال گذشته خبرداد گفت: این میزان کاهش بخاطر تشدید اقدامات حفاظتی، مشارکت مردم و بکار گیری از فناوری های نوین روز مانند: استفاده از بی سیم، نصب دوربین در مناطق بحرانی و مبادی جنگلی و استفاده از پهباد نام برد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشورهمچنین در این نشست به اقداماتی نظیر هوشمند سازی حفاظت، رصد و پایش خودروهای گشت و مراقبت با استفاده از جی پی اس، استفاده نیروهای حفاظتی از لباس های فرم، افزایش اعتبارات بخش حفاظت و پرداخت به موقع حقوق نیروهای حفاظتی خبرداد.

سرهنگ اکبری همچنین خطاب به فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی کشور از پیش بینی افزایش احتمالی حریق در جنگل ها و مراتع در سال آینده خبر داد و تاکید کرد: این احتمال می رود که با افزایش بارندگی و فراوانی پوشش گیاهی شاهد افزایش حریق درسال اینده باشیم، از این رو باید پیش بینی های لازم با تهیه و تجهیز امکانات و تجهیز حوضچه های آب و دیگر امکانات لازم در مناطق بحرانی از وقوع آتش سوزی پیشگیری شود.

کد خبر 26369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha