وجود نواقص در نمایشگاه مجازی کتاب آذربایجان غربی تایید شد

سرویس آذربایجان غربی- معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: نمایشگاه مجازی کتاب آذربایجان غربی دارای نواقصی بود و نمی‌توانستیم بن به خریدار و حتی به دانشگاه ها بدهیم که از این بعد سعی بر این است همراه نمایشگاه حضوری، نمایشگاه مجازی هم برگزار شود.

به گزارش کردپرس، هفدهمین نمایشگاه کتاب آذربایجان غربی برای اولین بار به صورت مجازی برگزار شد اما با وجود شرایط اقتصادی و گرانی ها، از اقبال نمایشگاه های پیشین برخوردار نبود و طی ١٠ روز در این نمایشگاه تنها ٢١٥ میلیون تومان کتاب به فروش رسید.

در ابتدای تبلیغات این نمایشگاه عنوان شد که علاقه‌مندان به کتاب در استان آذربایجان غربی می‌توانند کتاب‌ها را با تخفیف ۴۰ درصدی تا سقف ۱۵۰هزار تومان تهیه کنند. اما بعد از مراجعه به سایت با شارژ بن ١٢٠ هزار تومانی برای هر کد ملی در استان مواجه می شدید که در نهایت هنگام خرید برای هر کتاب ٢٠ درصد تخفیف دریافت می شد و میزان بن کتاب هم ٣٠ هزار تومان نوشته می شد.

اکنون معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی می گوید: نمایشگاه مجازی کتاب آذربایجان غربی دارای نواقصی بود و نمی‌توانستیم بن به خریدار و حتی به دانشگاه ها بدهیم که از این بعد سعی بر این است همراه نمایشگاه حضوری، نمایشگاه مجازی هم برگزار شود.

پیروز قادری با بیان اینکه در ماه گذشته اولین نمایشگاه مجازی کتاب استان آذربایجان غربی هم برگزار شد، گفت: در این نمایشگاه که با حضور ۹۷۵ ناشر از سراسر کشور شرکت کرده بودند که از این تعداد ۲۲ ناشر از استان، ۱۰۰ ناشر خارجی به مدت یک هفته و با تمدید 3 روزه برگزار شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی ادامه می دهد: با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی و با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران نیز ۵۵ عنوان برنامه جنبی اجرا شد که بیشتر این برنامه‌ها تولید محتوا و به صورت مجازی بود.

او در مراسم تجلیل از ناشران استانی با اشاره به اینکه در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران حدود 2 هزار ناشر حضور یافته می گوید: از این تعداد 14 ناشر اهل استان آذربایجان غربی هستند و در همین خصوصبرگزاری کارگاه آموزش ویراستاری توسط انتشارات خسروانی شهرستان ارومیه به صورت حضوری، رونمایی از کتاب «ببخش کربلا نبودم»، برگزاری کارگاه مولانا‌شناسی در ارومیه، برگزاری کارگاه نظامی‌شناسی از طرف موسسه چامه و چکامه ارومیه و مراسم تجلیل از ناشران نمونه استان از دیگر برنامه‌های این استان است که در ایام برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه می کند: همچنین اهدای کتاب در پیست اسکی خوشاکو ارومیه، دورهمی نویسندگان انقلاب، مسابقه کتابخوانی بین کارگران و کارمندان پتروشیمی ارومیه و مراسم عصر کتاب از جمله برنامه‌هایی است که برای این ایام در نظر گرفته شده است.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

هفدهمین نمایشگاه کتاب مجازی آذربایجان غربی؛ کم رونق و بی رمق

کد خبر 26371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha