بازگشت محدودیت‌های کرونایی در کردستان

سرویس کردستان - مسئول مرکز بهداشت شهرستان سنندج گفت: با توجه به اینکه ممکن است در روزهای آتی وضعیت رنگبندی استان تغییر پیدا کند، امکان بازگشت دوباره محدودیت‌ها به استان وجود دارد.

به گزارش کرد پرس، جهانبخش یوسفی با بیان اینکه متاسفانه آمار بستری و نمونههای مثبت مبتلا به کرونا در استان در حال افزایش است، گفت: با توجه به افزایش موارد مبتلا به کرونا می‌توان گفت که استان وارد پیک ششم بیماری شده است.

وی در خصوص رنگ‌بندی‌های کرونایی در کردستان، اظهار کرد: باتوجه به اینکه ممکن است در روزهای آتی وضعیت رنگبندی استان تغییر پیدا کند، امکان بازگشت دوباره محدودیت‌ها به استان وجود دارد.

مسئول مرکز بهداشت شهرستان سنندج افزود: در سطح کشور ۱۱٤ شهر در هفته جاری در شرایط زرد قرار گرفتهاند که از این تعداد ۱۹ شهر مربوط به مرکز استان‌ها است.

یوسفی بر لزوم رعایت نکات بهداشتی تاکید کرد و ادامه داد: با تزریق سه دُز واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همانند شستن دست، استفاده از ماسک و ... احتمال کاهش ۷۰ درصدی ابتلا به بیماری کرونا را فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: همچنین تزریق واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا را تا ۱٤ برابر کاهش می دهد.

مسئول مرکز بهداشت شهرستان سنندج بیان کرد: شهروندان به محض مشاهده اولین علائم حتی علائم سرماخوردگی همچون آبریزش بینی، عطسه، سردرد لازم است به مدت ٥ روز نسبت به قرنطینه کردن خویش اقدام و از انتشار بیماری جلوگیری کرد.

یوسفی گفت: همانگونه که مستحضر هستید اُمیکرون در کودکان شیوع بیشتری دارد و اگر رعایت‌های بهداشتی لازم صورت نگیرد، کودکان به این بیماری مبتلا خواهند شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در مراکز واکسیناسیون استان، ٥ نوع واکسن آسترزانکا، برکت، سینوفارم، پاستوکوت و اسپوتنیک که هر کدام از آن‌ها سبب ایمن شدن فرد می‌شود.

مسئول مرکز بهداشت شهرستان سنندج از شهروندان درخواست کرد با تزریق به موقع واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از افزایش شمار مرگ و میر و مبتلایان به کرونا جلوگیری کنند.

کد خبر 26375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha