درگیری در زندان الصناعه به پایان نرسیده است

سرویس سوریه-یکی از روزنامه‌نگاران حاضر در حسکه گفت:نزدیک‌ ۹۰ زندانی داعش در طبقات پایین زندان الصناعه مخفی شده‌اند و هنوز خود را تسلیم نیروهای دموکراتیک سوریه نکرده‌اند.

ایزدالدین صالح از روزنامه‌نگاران‌حاضر در حسکه و نزدیک‌ به محل زندان الصناعه، جایی که زندانیان داعش در یک هفته گذشته اقدام به شورش و درگیری با نیروهای سوریه دموکراتیک کردند، در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به آخرین وضعیت این زندان، اظهار کرد:بر اثر این درگیری‌ها تا به اکنون، ۷ غیر نظامی جان خود را از دست داده و ۴۵ هزار از شهروندان محله‌های الغور و الظهور در جنوب حسکه و نزدیک به زندان الصناعه از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

وی افزود:همچنین در درگیرها یک روزنامه‌نگار میدانی کشته و چهار نفر دیگر مجروح شدند و تعدادی از منازل و مغازه‌های محله‌های الغور و الظهور آسیب رسیده است.

این روزنامه‌نگار ادامه داد:نیروهای SDF تا به این لحظه ۳۵۰۰ زندانی داعش را دستگیر کرده‌اند و تعداد ۵۰ نفر از مسلحین داعش که به زندان هجوم آورده بودند را در درگیری‌ها کشتند.

صالح یادآور شد:همچنین ۲۳ نفر از کارمندان و نیروهای امنیتی از دست مسلحین داعش آزاد شده‌اند.

این روزنامه‌نگار با اشاره به درگیری در طبقه پایین این زندان گفت:هنوز بین ۶۰ تا ۹۰ زندانی داعش در طبقه پایینی زندان در بخش شمالی سنگر گرفته‌اند و با نیروهای SDF در حالی درگیری هستند. نیروهای سوریه دموکراتیک علاوه بر زندان حسکه عملیات‌های کشف و دستگیری ستون‌های مخفی داعش در منطقه را شدت بخشیده است.

کد خبر 26377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha