تسلیحات ناتو و ترکیه در دست داعش چه می کند؟ /ترکیه از ایزدی ها چه می خواهد؟

سرویس ترکیه - فلکناز اوجا نماینده ایزدی HDP از نمایندگان حاضر در مجمع پارلمانی شورای اروپا درباره کشف سلاح هایی که از سوی ناتو به ترکیه داده شده بود، در دست نیروهای داعش پرسید.

به گزارش کردپرس، فلکناز اوجا نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در سخنرانی خود در نشست مجمع پارلمانی شورای اروپا، با اشاره به حملات اخیر داعش و ترکیه به شمال و شرق سوریه، و پیدا شدن سلاح های ناتو در دست نیروهای داعش، پرسید سلاح های ناتو که آنها را به ترکیه داده بود، در دست داعش چه می کند؟ او همچنین با اشاره به حمله های پیاپی ترکیه به شنگال خواستار بسته شدن حریم هوایی شنگال به روی این کشور شد.

به نوشته مزوپوتامیا، اوجا که از طریق تماس ویدئویی آنلاین در این نشست سخنرانی می کرد، درباره حملات اخیر ترکیه و داعش به شهر حسکه در شمال و شرق سوریه، همچنین حملات هوایی روزهای گذشته ترکیه به شنگال سخن گفت.

اوجا با یادآوری جنایت های داعش در سال های جنگ در شنگال، گفت: «7 هزار زن و کودک در دوران جنگ از سوی داعش ربوده شدند و در بازراهای برده فروشی فروخته شدند. هنوز 2 هزار و 800 زن مفقود هستند. قتل عام ایزدی ها توسط داعش در برابر چشمان رسانه ها و جامعه جهانی رخ داد.»

نماینده ایزدی HDP با بیان این که ایزدی ها پس از جنگ برای ساختن زندگی جدید به سرزمین خود باز می گردند گفت: «با این وجود ایزدی ها اکنون نیز در معرض حملات هوایی ترکیه هستند. پهپادهای بمب افکن ترکیه بارها واحدهای دفاع شخصی ایزدی ها را تهدید و بمباران کردند، بیمارستان ها بمباران شدند و بسیاری از غیرنظامیان کشته شدند. این در حالی است که ایزدی ها هیچ تهدیدی برای ترکیه نداشته و هرگز به ترکیه حمله نکرده اند. باید از ترکیه پرسید از ایزدی ها چه می خواهید؟»

اوجا با تاکید بر اینکه بازماندگان نسل کشی ایزدی ها حق زندگی و ساختن سرزمین خود را دارند، خواستار ممنوعیت پرواز در حریم هوایی شنگال برای ترکیه شد و گفت: «محافظت از ایزدی ها در برابر حملات هوایی ترکیه کمترین کاری است که جامعه جهانی می تواند برای آنها انجام دهد.»

اوجا با جلب توجه به حملات اخیر داعش به حسکه برای فراری دادن زندانیان داعش از زندان ها گفت: «این حملات به ما نشان دادند که مراکز قدرت پنهانی وجود دارند که از نیروهای داعشی حمایت می کنند. علاوه بر این شبه نظامیان داعش دارای تسلیحاتی بودند که از سوی ناتو به ترکیه داده شده بود. من باید این پرسش را مطرح کنم که سلاح های ناتو در دست داعش در روژاوا چه می کنند؟ مبارزه با این وضعیت یکی از وظایف ما است. دیروز به شنگال حمله شد، امروز به کوبانی، همه دنیا در خطر داعش است.»

کد خبر 26429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha