نمایشگاه گردشگری تهران فرصتی برای معرفی ظرفیت های گردشگری کردستان است

سرویس کردستان - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران فرصتی بسیار ارزشمند برای معرفی ظرفیت های گردشگری کردستان به داخل و خارج از کشور به ویژه منطقه اقلیم کردستان عراق است.

به گزارش کرد پرس، یعقوب گویلیان در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران با «ئه مل خان» معاون وزیر گردشگری کشور عراق و «علی رئوف» مدیرکل گردشگری سلیمانیه عراق و ه‍یئت همراه آنان دیدار کرد و گفت: در این غرفه علاوه بر بخش دولتی به عنوان برنامه‌ریز و سیاست‌گذار، نمایندگان بخش خصوصی استان در قالب ۸ کانتر شامل کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، جامعه حرفه‌ای هتل‌داران و مهمان‌پذیرها، انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی، انجمن راهنمایان گردشگری، گردشگری مجازی، پایگاه جهانی هورامان و منطقه اقلیم کردستان حضور دارند.

وی اظهار کرد: همچنین در این نمایشگاه ظرفیت‌هایی از جمله سنندج شهر خلاق موسیقی، مریوان شهر جهانی کلاش، کاکو سفلی و روستای ملی گلیم نیز معرفی می‌شوند تا بتوان گردشگران داخلی و خارجی را به کردستان بیاوریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: علاوه بر غرفه های اصلی، ۷ غرفه صنایع‌دستی از صنعتگران صنایع‌دستی استان شامل ارغوان‌بافی، صندوقچه‌سنتی، صنایع‌دستی هورامان، سوراجی سنتی، ساز کوبه‌ای و دو غرفه گلیم‌بافی برپا شده است.

گویلیان ادامه داد: با توجه به نزدیکی به ایام نوروز، این نمایشگاه می‌تواند فرصت مناسبی برای گردشگران منطقه اقلیم کردستان عراق در انتخاب استان کردستان به عنوان مقصد نوروزی برای سفر باشد.

وی یادآور شد: امیدواریم با همکاری و مشارکت فعالان و علاقه‌مندان حوزه گردشگری بتوانیم اتفاقات خوبی را برای حوزه گردشگری استان رقم بزنیم.

گفتنی است پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری از ۹ تا ۱۲ بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شده و غرفه استان کردستان در سالن B38 میزبان علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است.

کد خبر 26431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha