اخبار غیر رسمی از احتمال برکناری 4 وزیر دیگر کابینه اردوغان 

سرویس ترکیه - پس از استعفای وزیر دادگستری ترکیه، اخباری مبنی بر احتمال برکناری 4 وزیر دیگر کابینه اردوغان، از جمله وزرای خارجه و بهداشت ترکیه نیز به گوش می رسد.

به گزارش کردپرس، پس از استعفای عبدالحمید گُل، وزیر دادگستری ترکیه، اخباری غیر رسمی از احتمال برکناری 4 وزیر دیگر کابینه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به گوش می رسد.

به نوشته روزنامه جمهوریت، با برکناری گل بار دیگر اخباری مبنی بر احتمال برکناری 4 تن دیگر از وزرای کابینه اردوغان شنیده می شود. با این حال شنیده ها حاکی است که اردوغان تصمیم ندارد به یکباره این وزرا را تغییر دهد و می خواهد مانند لطفی الوان وزیر سابق دارایی و گل وزیر سابق دادگستری، وزرای نامطلوب کابینه اش را آرام آرام تغییر دهد.

اخبار پشت صحنه آنکارا از احتمال برکناری مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه و فخر الدین قوجا وزیر بهداشت ترکیه در آینده ای نزدیک حکایت دارند. این دو وزیر در فهرست وزرایی هستند که در نظرسنجی های سال گذشته جزو محبوب ترین وزرای کابینه بوده اند. همچنین نام بکر پاکدمیر وزیر جنگل داری، و محمد نوری ارسوی وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه نیز در این فهرست به چشم می خورد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از برخی از مقامات کابینه اردوغان، گویا شاخص ترین نام برای برکناری چاووش اوغلو است. به احتمال زیاد قرار است ابراهیم کالین سخنگوی فعلی ریاست جمهوری به جای چاووش اوغلو بر منصب وزارت خارجه تکیه بزند.

گفتنی است اخیراََ اختلاف نظرهایی بین اردوغان و چاووش اوغلو به وجود آمده است. همچنین وجود اختلاف بین سیلمان سویلو وزیر کشور ترکیه با عبدالحمید گل، باعث وادار شدن گل به استعفا شد.

کد خبر 26462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha