لزوم استفاده از نظرات نخبگان در برنامه های فرهنگی/نواقص بسیاری در حوزه فرهنگی  وجود دارد

سرویس کردستان- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: در ارائه برنامه‌های فرهنگی باید بیش از گذشته از نظرات نخبگان فرهنگی و دانشگاهی جامعه استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان افزود: وقتی یک موضوع علمی از سوی نخبگان و جامعه دانشگاهی ارائه می‌شود نباید آن را به سمت بیانات عرفی کشاند، چرا که با این کار بار علمی برنامه‌ها پایین می‌آید.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی باید بیش از گذشته در سطح جامعه دیده شوند، ادامه داد: همین امروز شاهد هستیم که ۱۰ هزار نفر از نیروهای مسلح جزو حافظان قرآن هستند و چند میلیون نفر نیز حافظ قرآن در کشور داریم و این نشان می‌دهد تا چه اندازه جامعه ما به قرآن اهمیت می‌دهند.

نواقص بسیاری در حوزه فرهنگی جامعه وجود دارد

سردار سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان هم در این جلسه با بیان اینکه برنامه‌های این شورا باید به سمت مسائل خاص و تاثیرگذار در جامعه سوق داده شود، اظهار کرد: نواقص بسیاری در حوزه فرهنگی جامعه داریم که باید بر روی حل کردن آنها تمرکز کرده و از اجرای برنامه‌های بی‌محتوا پرهیز کرد چرا که ممکن است نتیجه عکس نیز داشته باشد‌.

وی افزود: در سطح جامعه مسائل و مشکلات بسیاری به ویژه در حاشیه شهرها داریم که جا برای کارهای فرهنگی در راستای مقابله با این مشکلات وجود دارد و باید به این سمت حرکت کنیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان ادامه داد: دفاع از بیت‌المال و حق مردم می‌تواند بزرگترین کاری باشد که شورای فرهنگ عمومی می‌تواند با انجام فعالیت‌های فرهنگی با جدیت دنبال کند.

99 عنوان کتاب در دو ماه گذشته در کردستان به چاپ رسید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در این نشست به تعدادی از فعالیت‌های کارگروه فرهنگی این شورا طی ماه‌های آبان و آذر اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی در این استان چاپ 99 عنوان کتاب جدید توسط ناشران کردستانی بوده که عمده آنها در حوزه‌های ارزشی بوده است.

عبید رستمی اظهار کرد: بازدید از کتابفروشی‌های سطح سنندج، برگزاری نشست‌های کتابخوانی به صورت آنلاین، صدور بیانیه‌های مختلف در خصوص شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و برگزاری مراسم‌های مختلف دهه بصیرت و 9 دی از دیگر برنامه‌ها بوده است.

وی افزود: تدوین دانشنامه سنندج با همکاری شهرداری، تشکیل ستاد استانی جشنواره رسانه‌ای ابوذر، صدور بیانیه و محکومیت شهید فخری‌زاده، برگزاری 40 مراسم مولودی‌خوانی در 40 مسجد و برگزاری شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت استان از دیگر برنامه‌های این مدت بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: همچنین در این مدت برگزاری نشست رسانه و بسیج، پرداخت تسهیلات به اصحاب رسانه و هنر از طریق سامانه کارا، رونمایی از تابلو بلوار شهید سلیمانی، برگزاری عصر شعر مرد میدان، رونمایی از دو رویداد فرهنگی جدید و برگزاری عصر با قرآن در هفته آینده از دیگر برنامه‌های این ایام بوده است‌.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان هم در این نشست گفت: جمهوری اسلامی ایران هر آنچه که امروز دارد از برکت قرآن به دست آورده و از این رو رویکرد برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی باید بر مبنای آیان این کتاب آسمانی باشد.

محمود الله‌مرادی یادآور شد: امروز معضلات فرهگی بسیاری در سطح جامعه داریم که هر کدام از آنها به تنهایی می‌تواند بخش عمده‌ای از جوانان ما را به انحراف بکشاند.

وی گفت: اگر بتوانیم با اجرای برنامه‌های فرهنگی بخشی از این معضلات را حل کنیم، شاهد خواهیم بود که جامعه ما به سمت جامعه‌ای ارزشی و دینی حرکت می‌کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با بیان اینکه بسیاری از معضلات توسط عده‌ای خاص ایجاد می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه شاهد هستیم بسیاری از دستگاه‌های متولی در حوزه فرهنگ کارهایی انجام می‌دهند که خود خلاف اصول دینی و اسلامی است و همین مسئله کار را برای اجرای برنامه‌های ارزشی سخت کرده است.

کد خبر 2650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha