رشد ۱۰ درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های ایلام

سرویس ایلام - معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی ایلام گفت: جوجه ریزی استان ایلام در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۱۰ درصدی داشت.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، درخشنده رحیمی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی ایلام به خبرنگاران گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۰ میلیون قطعه در مرغداری‌های استان جوجه ریزی شده است که نسبت به ۱۸ میلیون قطعه سال گذشته رشدی ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی میزان جوجه ریزی در دی ماه امسال را ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار قطعه اعلام کرد و افزود: این میزان جوجه ریزی در ۱۴۰ واحد انجام گرفته است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی ایلام تاکید کرد: از ابتدای بهمن تا کنون ۶۵۵ هزار قطعه در ۳۲ واحد تولیدی جوجه ریزی انجام گرفته که در صورت استمرار تامین نهاد‌های دامی تا پایان سال جاری و حتی فروردین سال آینده مشکلی در تامین مرغ وجود ندارد.

رحیمی از تخصیص و تامین ۱۳۶ هزار و ۴۹۱ تُن نهاده دامی خبر داد و افزود: تا پایان سال جاری ۶۶ هزار و ۶۵۱ تُن ذرت، ۳۰ هزار و ۹۶۴ تُن کنجاله سویا، ۳۸ هزار و ۸۷۸ تُن جو و ۹ هزار و ۹۳۳ تُن سبوس ذخیره سازی و تامین شده است.

وی همچنین از مشکل نهاده‌های دامی عشایر که با تاخیر تامین می‌شود خبر داد و گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده به دلیل افزایش قیمت جهانی نهاده‌ها بزودی مشکل برطرف خواهد شد.

کد خبر 26583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha