نمایشگاه «آوای رنگ» در قروه دایر شد/انتقاد از کمبود امکانات

سرویس کردستان- نمایشگاه هنرهای تجسمی «آوای رنگ» کاری از هنرمندان قروه در حالی دایر شده که همچنان انتقاد به کمبود امکانات و نبود حمایت از این حرفه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، به مناسبت گرامیداشت دهه فجر نمایشگاه هنرهای تجسمی آوای رنگ آثار تعدادی از هنرمندان شهرستان قروه از 12 تا 22 بهمن ماه واقع در نگارخانه مجتمع فردوسی اداره ارشاد دایر شد.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون «حدیث طاهری، ستایش بسارده، یونس مرادی، امیرعباس عبدالملکی، محمد جواد هاشمی، ثنا کرمی و روژیار نامداری» در معرض دید علاقه مندان به هنرهای تجسمی قرار گرفته است.

این گروه هنری زیر نظر مربی خود یعنی «حدیث طاهری» آموزش دیده اند. بانویی 39 ساله که 15 سال است کار هنری می کند، از نقاشی گرفته تا صنایع دستی و تصویرسازی.

او آثار به کار رفته در این نمایشگاه را در قالب تکنیک های سیاه قلم، تکسچر، ورق طلا و تهذیب به صورت مدرن و سنتی دانست و از آموزش به هنرجویان در رده های سنی 12 تا 15 سال گفت.

«طاهری» در گفت و گو با خبرنگار کردپرس از فعالیت در حوزه صنایع دستی هم خبر داد. «در کنار نقاشی در صنایع دستی همانند میناکاری، بشقاب و ساخت سازه کار می کنم و به زودی هم نمایشگاهی برای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دایر خواهیم کرد».

جرقه هنر برای او از کودکی و از فرش بافی مادربزرگش زده شد. «از کودکی علاقه فراوانی به نقاشی داشتم و در این بین فرش بافی مادربرزگم و طراحی که خودش ناخودآگاه روی دار قالی می زد باعث شد تا جرقه نقاشی کشیدن در ذهنم شکل بگیرد و به این حرفه علاقه پیدا کنم».

«طاهری» مدت 4 سال است به عنوان مربی در کانون شهید مطهری به 90 هنرجو آموزش می دهد. او که برای نخستین بار است در قروه نمایشگاه زده به برگزاری نمایشگاه هایش در اصفهان و یزد اشاره کرد.

این بانوی هنرمند حضور موفقی هم در جشنواره های هنری مختلف داشته است. «در جشنواره هنری در یزد بخش سازه و اصفهان بخش تعذیب در بشقاب شرکت کردم که کارهایم مورد استقبال قرار گرفت به طوری که در جشنواره اصفهان اثرم به موزه هنرهای معاصر اهدا شد».

«حدیث طاهری» همچنین در حوزه تصویرسازی کتاب هم فعالیت دارد و اخیراً هم کتاب داستانی را تصویرسازی کرده و ادامه این فعالیت را هم پیش رو دارد.

او همانند دیگر هنرمندان این حرفه از کمبود امکانات و تجهیزات لازم، نبود نگارخانه استاندارد گفت. «برای نصب تابلوها بسیار با مشکل روبرو شدیم به طوری که آثار به جای مانده از نمایشگاه قبلی که در نگارخانه برگزار شده بود باقی مانده بود و باید از قبل این مکان آماده می شد».

«طاهری» هم از حمایت نکردن مسئولان اعتراض داشت. «مسئولان فقط حمایت معنوی داشتند و هیچ کمک مالی برای پیشبرد نمایشگاه نداشته و فقط حرف می زدند. این در حالی است که من هنرمند نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان هستم تا بتوانم حوزه آموزش را گسترش و اشتغالزایی داشته باشم»./

کد خبر 26619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha