افتتاح 65 کلاس درس به‌مناسبت دهه فجر در شهرستان های کردستان

سرویس کردستان - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان گفت: به‌مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران 17 پروژه آموزشی با 65 کلاس درس در سطح استان به بهره‌برداری می رسد.

ماجد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار کرد پرس، گفت: به‌مناسبت چهل و سومین سالگرد شکوه‌مند انقلاب اسلامی ایران 17 پروژه آموزشی با 65 کلاس درس با هزینه کرده 141 میلیارد و 128 میلیون ریال در شهرهای مختلف استان کردستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: از این تعداد پروژه یک پروژه مربوط به شهرستان قروه، 4 پروژه مربوط به شهرستان کامیاران، 10 پروژه در سطح شهرستان سنندج و در مریوان و سروآباد نیز هر کدام یک پروژه افتتاح می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان اظهار کرد: بخشی از اعتبارات احداث این پروژه‌ها از محل اعتبارات استانی تأمین‌شده و بقیه اعتبار مورد نیاز اجرای این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی تامین شده‌است.

احمدی ادامه داد:احداث دبستان 2 کلاسه روستای میمنت آباد در شهرستان قروه، احداث دبستان 3 کلاسه روستای درزیان در شهرستان مریوان، احداث دبستان 3 کلاسه روستای نسل از توابع شهرستان سروآباد، احداث دبستان یک کلاسه روستای هلتوشان، دبستان 2 کلاسه روستای سرابکام، دبستان 3 کلاسه روستای بلان و دبستان 2 کلاسه روستای مروارید از توابع شهرستان کامیاران از جمله این طرح‌ها است.

وی یادآور شد: همچنین در سنندج نیز دبستان 3 کلاسه روستای آرندان، دبستان 2 کلاسه روستای توارملا، دبستان 3 کلاسه روستای کرجو، دبستان 3 کلاسه روستای خیاره، دبستان 2 کلاسه روستای قلعه جوق، دبستان 3 کلاسه روستای خلیچیان، دبستان 2 کلاسه روستای ویسر و دبستان 3 کلاسه روستای طاله وران احداث می شود و هنرستان خدیجه الکبری و هنرستان تندرستی سنندج نیز مقاوم‌سازی می‌شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان بیان کرد: در مجموع برای احداث این 17 پروژه آموزشی 141 میلیارد و 128 میلیون ریال اعتبار صرف‌شده که 138 میلیارد و 918 میلیون ریال آن از محل اعتبارات ملی، یک میلیارد و 500 میلیون آن از محل اعتبارات استانی و 710 میلیون ریال آن نیز از محل سایر اعتبارات تامین شده‌است.

کد خبر 26661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha