40 درصد از دستگاه های ادوات کشاورزی در قروه و دهگلان پلاک گذاری نشده اند/ سهم سوخت  بخش کشاورزی افزایش یابد

سرویس کردستان- مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان از فعالیت بیش از ۸ هزار دستگاه ادوات کشاورزی در نواحی قروه و دهگلان و پلاک گذرای ۶۰ درصدی این ادوات خبر داد و خواستار تسریع در اجرای طرح پلاک گذاری ادوات کشاورزی استان شد.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، عبدالله گیتی منش درجلسه کمیته سوخت شهرستانهای قروه و دهگلان گفت: طرح پلاک گذاری ادوات کشاورزی نقش موثری در مدیریت و نظارت بر توزیع سوخت مورد نیاز بخش کشاورزی خواهد داشت لذا لازم است دستگاه‌های متولی با جدیت درخصوص رفع موانع موجود و عملیاتی کردن آن گام بردارند.

او افزود:از ابتدای فروردین ماه تا پایان آذر سال جاری، ۱۰۹ میلیون لیتر سوخت در بین بهره بردان بخش کشاورزی استان توزیع شده که از این میزان ۳۴ درصد آن در بخش کشاورزی این دو شهرستان توزیع شده است.
مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان با اشاره به تعامل و همکاری صورت گرفته با جهاد کشاورزی استان در خصوص تخصیص، برآورد و توزیع سوخت بخش کشاورزی اظهارداشت : تامین و توزیع سوخت مورد نیاز بخش کشاورزی در جهت حمایت از تولید از رسالت های این شرکت است که از فروردین تا آذر سال جاری، ۳۶ میلیون و پانصد هزار لیتر سوخت به بهره بردان بخش کشاورزی شهرستانهای قروه دهگلان تحویل شده است .
این مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح توزیع الکترونیک سوخت مصرف کنندگان جزء بخش کشاورزی استان در جهت ارائه خدمات مطلوب به این دسته از مصرف کنندگان، افزود: ۸۵ درصد از سوخت توزیع شده از فروردین تا آذر سال جاری به ۲۹ هزار دستگاه ادوات کشاورزی تخصیص یافته است.

سهم سوخت بخش کشاورزی افزایش یابد

نماینده مردم شهرستانهای قروه و دهگلان و فرمانداران این دو شهرستان هم در این جلسه با بیان شرایط جغرافیایی و اقتصادی این شهرستان ها، بویژه تاکید بر قطب کشاورزی بودن این دو شهرستان، با تشریح تغییرات صورت پذیرفته در نحوه انجام عملیات کشاورزی توسط روستائیان و استفاده از روشهای نوین خواستار افزایش سهم سوخت بخش کشاورزی در جهت افزایش و حمایت از تولیدات این بخش شدند.

کد خبر 2672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha