پرونده لغو مصونیت قضائی سمرا گُزل نماینده HDP به رأی گذاشته می شود

سرویس ترکیه - اعضای کمیسیون مقدماتی مجلس تصمیم گرفتند تا موضوع لغو مصونیت قضائی سمرا گُزل نماینده HDP را در صحن عمومی مجلس به رأی بگذارند.

به گزارش کردپرس، کمیسیون مقدماتی مجلس ترکیه، با اکثریت آراء تصمیم گرفت تا موضوع لغو مصونیت قضائی سمرا گُزل، نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از دیاربکر را در صحن علنی مجلس به رأی بگذارد.

به نوشته جمهوریت، کمیسیون مقدماتی مجلس ترکیه، پس از برگزاری نشست درباره پرونده لغو مصونیت قضائی سمرا گُزل، با اکثریت آراء تصمیم گرفت تا موضوع لغو مصونیت قضائی این نماینده را در صحن علنی مجلس به رأی بگذارد.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، اعضای کمیسیون برای چهارمین بار درباره دو پرونده لغو مصونیت قضائی سمرا گُزل تشکیل جلسه دادند. در این جلسه نیز برای دومین بار فیلیز کرسته جی اوغلو نماینده HDP از آنکارا، به جای گُزل از او دفاع کرد. او از نمایندگان حاضر در نشست به دلیل گوش ندادن به دفاعیات گُزل انتقاد کرد و گفت: «لا اقل برای احترام هم شده باید به سخنان او گوش بدهید.»

کرسته جی اوغلو این پرونده ها را در امتداد پرونده سازی علیه HDP برای انحلال این حزب دانست.

لازم به یادآوری است که این دو پرونده لغو مصونیت قضائی علیه سمرا گُزل در پی انتشار تصاویر مشترک او با نامزد سابقش ولکان بورا روزنامه نگار و یکی از اعضای حزب کارگران کردستان (PKK)، تشکیل شد.

جزئیات این خبر را از اینجا بخوانید.

کد خبر 26757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha