اشنویه هم نارنجی شد/ بازگشت دوباره محدودیت ها

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار اشنویه گفت: با توجه به افزایش آمار مراجعه کنندگان بخش کرونا، این شهرستان در وضعیت نارنجی قرار گرفته و محدودیت های متناسب نیز از روز شنبه اعمال خواهد شد.

به گزارش کردپرس، سید علی ترابی با بیان اینکه سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون در این شهرستان افزایش یافته است به ایرنا اظهار کرد: نوع جدید کرونا بیشتر افراد کودک را درگیر خود می کند و سرعت انتشار آن بسیار بیشتر از سویه‌های قبل است تا حدی که در فاصله کوتاه رنگ بندی شهرها تغییر می‌کند.

او گفت: از روز شنبه همه مدارس شهری در تمامی مقاطع به مدت ۱۰ روز به صورت غیرحضوری خواهد بود و برنامه تحصیلی مدارس روستایی و عشایری نیز طبق برنامه اعلامی آموزش و پرورش است.

فرماندار اشنویه ادامه داد: تالارهای پذیرایی شهرستان نیز به صورت ۲۰ درصد ظرفیت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خواهد داشت و عدم برگزاری مجالس ترحیم از طریق مرکز بزرگ اسلامی اطلاع رسانی می شود.

او افزود: همچنین برگزاری مسابقات ورزشی بدون حضور تماشگران و برگزاری نماز جماعات با ۲۰ درصد ظرفیت نیز از دیگر مصوبات است.

ترابی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تاکنون ۶ هزار و ۲۱۸ مورد مبتلا به کووید-۱۹ در این شهرستان شناسایی شده است و شمار فوتی‌های ناشی از این بیماری نیز تاکنون به۱۲۳ نفر رسیده است.

فرماندار اشنویه بیان کرد: هفت نفر هم اکنون در بخش کرونای بیمارستان این شهرستان و ۲ نفر در بخش آی سی یو بستری هستند که بیشتر بستری شدگان افرادی هستند که واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند.

او ادامه داد: از آغاز واکسیناسیون بیماری کووید- ۱۹ تاکنون، بیش‌از ۸۹ درصد از شهروندان واجد شرایط این شهرستان در گروه‌های مختلف این واکسن را دریافت کرده اند و بدین ترتیب بیش از ۱۲۰ هزار دز واکسن تزریق شده است.

ترابی با بیان اینکه تزریق دز سوم ضروری است گفت: چهار پایگاه واکسیناسیون در شهر و روستاهای این شهرستان شامل پایگاه های "نالوس"، "آغبلاغ"، "نلیوان" و مرکز تجمیعی شهدای غزه برای تزریق واکسن کرونا راه‌اندازی شده است که در این مراکز نسبت به پذیرش و تزریق واکسن کووید- ۱۹ اقدام می شود.

کد خبر 26776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha