ستایش بایدن از SDF حاوی پیام‌های مهمی است

یک تحلیلگر آمریکایی گفت:همزمانی ترور القرشی و تشکر بایدن از نیروهای دموکراتیک سوریه دارای پیام‌های مهمی است.

به گزارش کُردپرس، تئودور کاراسیک، تحلیلگر سیاسی آمریکایی در امور امنیتی، روز پنجشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌های شمال سوریه، گفت: همزمانی ترور ابوابراهیم القرشی رهبر گروه داعش و تشکر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از نیروهای سوریه دموکراتیک حاوی پیام‌های مهمی است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه از کشته شدن رهبر گروه داعش در جریان عملیات نظامی در شمال غرب سوریه خبر داد.

بایدن در سخنرانی خود گفت: رهبر داعش مسئول بسیاری از حملات به ویژه حمله به زندان حسکه بود.

رئیس جمهور آمریکا از نیروهای سوریه دموکراتیک برای "کمک در عملیات کشتن رهبر داعش در شهرک اطمه" تشکر کرد.

بایدن گفت: بر تعهد خود بر "حفظ امنیت متحدانمان تاکید می‌کنیم و ما به ائتلاف با نیروهای دموکراتیک سوریه ادامه می‌دهیم."

کاراسیک گفت:این عملیات چون که پس از وقایع زندان حسکه انجام شد، ضربه بزرگی به داعش وارد کرد و روحیه پیروانش را تضعیف نمود، اگرچه کشته شدن القرشی به معنای نابودی کامل سازمان نیست.

این تحلیلگر سیاسی آمریکایی خاطرنشان کرد که یافتن دومین سرکرده داعش در ادلب خبر بدی برای ترکیه است، زیرا این تحول بیانگر این واقعیت است که ادلب تحت کنترل نیست.

کاراسیک گفت، برخی از کشورها به رهبری روسیه امروز در حال تلاش برای حل و فصل نهایی سیاسی پرونده سوریه هستند و این مستلزم حل و فصل برخی پرونده‌ها قبل از کار بر روی جنبه سیاسی پرونده سوریه است.

وی افزود: سوالات زیادی درباره دلیل حضور چنین رهبران افراطی در ادلب مطرح می‌شود.

کاراسیک در خصوص حملات اخیر ترکیه به مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال شرق سوریه گفت: هیچ مدرک قطعی دال بر بازکردن حریم هوایی سوریه توسط آمریکا وجود ندارد، اما ربط ندادن این رویدادها به یکدیگر دشوار است.

وی به نقش قطر در سوق دادن دولت جو بایدن به مواضع نزدیکتر در پرونده سوریه به ویژه پس از حضور شیخ تمیم بن حمد آل ثانی به کاخ سفید اشاره کرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اعتقاد بر این است که واشنگتن قطر را برای تامین منافع آمریکا به حرکت در می آورد، اما قطر با قدرت نرم خود واشنگتن را برای اجرای دیدگاه های قطر در طیف گسترده ای از پرونده ها تحت فشار قرار می دهد.

کد خبر 26779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha