تلاش حزب دمکرات برای جلوگیری از تعویق یا تأخیر در برگزاری نشست انتخاب رئیس جمهور عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان تأکید کرد جریانات سیاسی حاضر در اولین نشست مجلس عراق بر تلاش هایشان برای تضمین تحقق حد نصاب قانونی آسان برای برگزاری نشست رأی گیری برای انتخاب رئیس جمهور افزوده اند و تاکنون حضور 240 نماینده در نشست مذکور قطعی شده است و احتمال داد تعداد نمایندگان حاضر در جلسه از این عدد نیز فراتر برود.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، ریبین سلام در این باره گفت: تفسیر دادگاه عالی فدرال درباره مجموع نمایندگان حاضر در جلسه رأی گیری برای انتخاب رئیس جمهور، امری قانونی و قابل اجرا است و تصمیمات دادگاه عالی فدرال لازم الاجرا و غیر قابل اعتراض است.

ریبین سلام افزود: حزب دمکرات کردستان قبل از تفسیر مذکور، تلاش هایش را در تعامل با شرکایش در میان نیروهای سیاسی حاضر در جلسه اول مجلس با هدف دستیابی به اکثریت سهل الوصول جهت رأی آوردن نامزد مورد نظر برای ریاست جمهوری به طور گسترده ای افزایش داده است.

عضو ارشد حزب دمکرات افزود: تعداد نمایندگانی که تا این لحظه انتظار می رود در جلسه روز دوشنبه برای انتخاب رئیس جمهور حضور یابند به 240 نماینده رسیده است و تلاش های ما برای افزایش این عدد در دو روز آتی با هدف جلوگیری از به تعویق افتادن یا تأخیر در برگزاری جلسه به هر دلیلی، همچنان ادامه دارد.

یادآور می شود دادگاه عالی فدرال عراق روز گذشته در پاسخ به استفسار برهم صالح رئیس جمهور آن کشور درباره سازوکار رأی گیری برای انتخاب رئیس جمهور در مجلس اعلام کرد: حد نصاب برگزاری نشست مجلس برای انتخاب رئیس جمهور، دو سوم مجموع کل نمایندگان مجلس است.

کد خبر 26787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha