۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
امیکرون در کمین کودکان

سرویس آذربایجان غربی – دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: سویه اُمیکرون بیشتر با درگیر کردن کودکان خواهد بود لذا کمبودها و نواقصات موجود در این بیمارستان مرجع کرونا در مرکز استان مورد بررسی قرار گرفت تا آمادگی کامل برای موج ششم را داشته باشیم.

به گزارش کردپرس، دکتر سید جلیل مسعودی در از بازدید از بیمارستان مطهری بیان کرد: بررسی کاستی های احتمالی جهت آمادگی برای موج ششم مهمترین هدف این بازدید بود. با توجه به اینکه سویه اُمیکرون بیشتر علاقمند به درگیر نمودن کودکان است، لذا کمبودها و نواقصات موجود در این بیمارستان مورد بررسی قرار گرفت تا آمادگی کامل برای موج ششم را داشته باشیم.

او افزود: امیدوار هستیم که با رعایت موارد بهداشتی توسط مردم عزیز استان شاهد افزایش بستری کودکان نشویم ، هر چند دانشگاه علوم پزشکی با تمام توان نواقصات مراکز درمانی را مرتفع خواهد نمود تا در زمینه خدمات رسانی به مردم شریف استان دچار مشکل نشویم.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی ادامه داد: سویه امیکرون در کشور و استان کاملاً غالب شده است، به طوری که متاسفانه اکثر قریب به اتفاق بیماران را شامل می شود. آمار بیماران سرپایی با شیب تند و تصاعدی رو به افزایش است و از طرف دیگر آمار بیماران بستری با شیب ملایم هم روبه رشد است.

موسوی تصریح کرد: میزان فوتی ها فعلاً ثبات دارد از ۷ بهمن تا ۱۳ بهمن میانگین فوتی روزانه ٠.٧ نفر با PCR مثبت بوده است، همچنین میانگین فوتی کلی کرونا شامل مثبت و منفی روزانه دو یا سه نفر بوده است.

او تاکید کرد: پیش بینی می شود در روزها و هفته‌های آینده بستری ها، بیماران بد حال و فوتی ها شتاب بیشتری بگیرد، بنابراین مردم آذربایجان غربی باید پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

کد خبر 26810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha