خوشحالی ایزدی ها از هلاکت سرکرده تشکیلات تروریستی داعش

سرویس عراق و اقلیم کردستان - هلاکت سرکرده تشکیلات تروریستی داعش در شمال غرب سوریه، باعث خوشحالی ایزدی ها شده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "کوری فارس" زن ایزدی نجات یافته از چنگال داعش در این باره گفت: از هلاکت ابو ابراهيم القرشی سرکرده داعش خوشحال هستم. زیرا ما در دوره اسارتمان نام وی را می شنیدیم. وی بسیاری از مردان ما را کشته و زنانمان را به اسارت گرفته است. هنوز هم بسیاری از کودکانمان در اسارت داعش به سر می برند و خواستار یافتن و آزادی آنها هستیم.

"خدیدا قاسم" از آوارگان ایزدی شنگال نیز در این باره به شفق نیوز گفت: در هنگام اشغال مناطقمان توسط داعش بارها نام وی را می شنیدیم. وی اهل تلعفر است و مرتکب اقدامات تروریستی و جنایتکارانه علیه همگان، به ویژه ایزدی ها شده است.

خدیدا قاسم افزود: هلاکت سرکرده داعش، به معنی پایان این تشکیلات تروریستی نیست. زیرا این گروه تروریستی، همچنان در عراق از تحرکات گسترده ای برخوردار است. به همین دلیل خواستار ادامه عملیات علیه این تشکیلات تروریستی هستیم.

یادآور می شود تشکیلات تروریستی داعش در سال 2014 با اشغال منطقه شنگال، اقدام به کشتار مردان، ربودن کودکان و به اسارت گرفتن زنان ایزدی کرد. سازمان ملل متحد این اقدامات داعش را "نسل کشی" نامید.

یادآور می شود جو بایدن رئیس جمهور آمریکا عصر پنجشنبه اعلام کرد ابو ابراهیم القرشی سرکرده داعش در جریان حمله نیروهای آن کشور در شمال سوریه به هلاکت رسیده است.

نام اصلی القرشی، امیر محمد سعید عبدالرحمن و مشهور به عبدالله قرداش و از ترکمان های تلعفر بود.

کد خبر 26861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha