نامزدی هوشیاری باعث به وجود آمدن اختلاف در ائتلاف صدر، بارزانی و حلبوسی شده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک نماینده مستقل مجلس عراق پیش بینی کرد دلیل تحریم جلسه آتی مجلس توسط جریان صدر، وجود اختلاف بین ائتلاف صدر، بارزانی و حلبوسی درباره نامزدی هوشیار زیباری برای ریاست جمهوری است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، باسم خشان در این باره گفت: جریان صدر هیچ توضیحی درباره دلیل تحریم جلسه انتخاب رئیس جمهور در مجلس ارائه نکرده است و پیش بینی می شود دلیل تحریم جلسه آتی مجلس توسط جریان صدر، وجود اختلاف بین ائتلاف صدر، بارزانی و حلبوسی درباره نامزدی هوشیار زیباری برای ریاست جمهوری باشد.

باسم خشان در این باره گفت: عدم توضیح دلیل اتخاذ تصمیم به عدم مشارکت در جلسه آتی مجلس درباره انتخاب رئیس جمهور توسط جریان صدر و تعلیق تفاهمات در این باره، ایراد دارد.

این نماینده مستقل مجلس عراق افزود: به نظر می رسد در داخل ائتلاف سه گانه بین صدر، بارزانی و حلبوسی درباره نامزدی هوشیار زیباری برای ریاست جمهوری عراق اختلافاتی وجود دارد و جریانات مذکور، حمایتشان از زیباری را پس گرفته اند.

یادآور می شود جریان صدر امروز شنبه اعلام کرد مذاکرات با جریانات سیاسی درباره تشکیل دولت آتی را تا اطلاع بعدی به تعلیق درآورده و همچنین حضور در جلسه انتخاب رئیس جمهور عراق در مجلس آن کشور را تحریم کرده است.

کد خبر 26867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha