عضو ائتلاف دولت قانون: روابط اقلیم کردستان با عراق، منحصرا مسائل مالی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق با انتقاد از تأخیر برهم صالح در تبریک به مناسبت روز ارتش عراق در یکصدمین سالگرد تأسیس آن، تأکید کرد: روابط بین اقلیم کردستان با دولت عراق، فقط به مسائل مالی محدود می شود.

به گزارش کرد پرس به نقل از آی کیو نیوز، "عالیه نصیف" در این باره گفت: اقلیم کردستان، به هیچ قانون یا مصوبه ای درباره به سایر استان های عراق واکنش نشان نمی دهد و به فقط قوانین، مصوبات و بخشنامه هایی که به اقلیم کردستان ارتباط دارند اهمیت می دهد.

نصیف همچنین گفت: عدم اعلام تعطیلی به مناسبت روز ارتش یا عدم تبریک به آن که سایه داعش را از اقلیم دور کرده است، برای اقلیم کردستان مایه تعجب نیست. زیرا اقلیم در ورود داعش به عراق دست داشته است.

این عضو ائتلاف دولت قانون افزود: اقلیم کردستان، خودش را بخشی از نظام و کشور عراق نمی داند و پیوند آن به عراق فقط در زمینه بودجه و مسائل مالی است.

یادآور می شود جوتیار عادل سخنگوی دولت اقلیم کردستان، روز سه شنبه اعلام کرد چهارشنبه ششم ژانویه روز ارتش عراق، در اقلیم کردستان برخلاف سایر مناطق این کشور تعطیل نخواهد بود.

عالیه نصیف همچنین تأکید کرد: برهم صالح به عنوان رئیس جمهور عراق و پاسدار قانون اساسی و نهادهای حاکمیتی عراق، می بایست جزو اولین افرادی می بود که روز ارتش را تبریک می گفت. ولی ما از نیت ها در این باره اطلاع داریم.

یادآور می شود برهم صالح رئیس جمهور عراق دیروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای روز ارتش این کشور و یکصدمین سالگرد تأسیس این نهاد نظامی در عراق را تبریک گفت و تأکید کرد: باید ارتش، یک نهاد ملی، قانونی و حافظ حاکمیت و کشور باشند نه ابزاری در اختیار استبداد و دیکتاتوری.

کد خبر 2687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha