تحریم  نشست مجلس عراق توسط جریان صدر، اقدام مثبتی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان به تحریم جلسه روز دوشنبه مجلس عراق برای انتخاب رئیس جمهور آتی این کشور توسط جریان صدر واکنش نشان داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، طارق جوهر در این باره گفت: تحریم جلسه انتخاب رئیس جمهور در مجلس عراق توسط جریان صدر و به تعلیق درآوردن مذاکرات سیاسی توسط این جریان، زمینه را برای گفتگوهای جدی بین نیروهای اصلی اعم از نیروهای کرد، چارچوب هماهنگی و جریان صدر فراهم کرد تا نوعی تفاهم قبل از حضور در جلسه مجلس به دست بیاید. زیرا دادگاه عالی فدرال، با اعلام رسمیت یافتن جلسه انتخاب رئیس جمهور با حضور دو سوم نمایندگان، موضوع را یکسره کرده است و این امر موجب ایجاد فضا و گشوده شدن درهای جدیدی برای روند سیاسی شده است.

طارق جوهر افزود: ما به مذاکرات سیاسی برای دستیابی به تفاهمات در دو یا سه روز آتی امیدواریم و اتحادیه میهنی بر نامزدش برای پست ریاست جمهوری اصرار دارد. همچنین24 نامزد دیگر نیز برای رسیدن به این پست در حال رقابت هستند.

عضو ارشد اتحادیه میهنی تأکید کرد: پیام سید مقتدی صدر، درباره موضوع ریاست جمهوری واضح بود و به نظر می رسد شانس اتحادیه میهنی در زمینه به دست آوردن این پست در دور اول یا دوم رأی گیری همچنان به قوت خود باقی است. همچنین گمان می رود هیچ کدام از دو نامزد در دور اول رأی گیری به پیروزی نرسند.

طارق جوهر تصریح کرد: در حال حاضر توپ از زمین نیروهای کرد خارج شده است و بخشی از آن در زمین جریانات شیعه و سنی است و گمان نمی کنم بدون توافق بین چارچوب هماهنگی و جریان صدر درباره نخست وزیر آتی، امیدی به برگزاری نشست انتخاب رئیس جمهور در مجلس، وجود داشته باشد.

کد خبر 26873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha