مجموعه داستانک «کرونا؛ آتش بدون دود» به چاپ دوم رسید

سرویس ایلام - مجموعه داستانک «کرونا؛ آتش بدون دود» نوشته «مرتضی حاتمی» نویسنده و روزنامه‌نگار ادبی در نشر «باشور» در کمتر از سه ماه به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، «کرونا؛ آتش بدون دود» مجموعه‌‌ای از داستانک‌‌هایی است که حاصل تلاش نویسنده از طراحی و آفرینش لحظه‌های ترس و دلهره و ناامیدی و مرگ و اندوه و امید بوده و تلاش داشته با بهره‌گیری از قالب داستانک، شکوه لذت ادبی را در مسیر نگاه و اندیشه مخاطب قرار دهد.

در بخش‌هایی از مقدمه کوتاه کتاب آمده است: «قرن‌ها در آغاز و فرجام خود، همواره آبستن تحول و حوادث بوده اند تا بخش‌هایی از دنیای انسان معاصر را به چالش بکشند و اندیشه‌هایش را به سوی خود تغییر دهند. از طرفی دیگر ادبیات در مقابل این چالش‌ها قرارگرفته و بیکار ننشسته و به تولد و نوزایی پرداخته، زیرا ادبیات، زاییده حال و گاه آینده انسان‌هاست و در برابر حوادث، مسئولیت و وظیفه ای تاریخی دارد. بروز و شیوع بیماری‌های همه‌گیر و مرموز، یکی از اتفاق‌های مهم در ادبیات ملل به شمار می‌رود که کم و بیش در هر زمان، ردی از آن در آثار کلاسیک و معاصر در شعر و داستان به جامانده و قابل رصد است.»

نویسنده، این کتاب را به «پزشکان، پرستاران و تمام مدافعان و شهدای سلامت و خانواده‌های محترم‌شان که صادقانه و خالصانه و فارغ از زمان و لحظه، برای سلامت هم‌وطنان مان تلاش می‌کنند...» تقدیم کرده است.

«کرونا؛ آتش بدون دود» از یک مقدمه کوتاه و ۴۴ داستانک با موضوع و محور شیوع ویروس کرونا تشکیل شده و نشر باشور ایلام آن را در ۳۰۰ جلد، به قیمت ۳۵ هزار تومان در ۶۰ صفحه با طرح جلدی از چیا سرسپی در نوبت دوم چاپ منتشر کرده است.

کد خبر 26878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha