ورود به موج ششم کرونا؛ خوی قرمز شد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در دو هفته اخیر میزان مراجعات سرپایی در استان سه تا چهار برابر شده است و خوی تاکنون تنها شهر قرمز استان بوده و پلدشت، ارومیه، اشنویه، تکاب و بوکان در وضعیت نارنجی و بقیه شهرها زرد هستند.

به گزارش کردپرس، دکتر محمد امین ولی زاد در یک گفت و گوی رادیویی در خصوص وضعیت بیماری کرونا در سطح استان گفت: بیماری کرونا در کشور و استان روند رو به رشد را دارد بطوریکه میزان مراجعات سرپایی در استان سه تا چهار برابر افزایش یافته است.

او افزود: تعداد موارد بستری 50 درصد زیاد شده که این روند رو به رشد نشان دهنده ورود به موج ششم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی موارد بهداشتی شامل رعایت بهداشت فردی، زدن ماسک ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، اجتناب از تجمعات غیر ضروری و سفرهای غیر ضروری و داشتن تهویه مناسب در مکانهای سربسته می باشد که در کنار واکسیناسیون مهمترین اقدامات ما برای پیشگیری از کرونا می باشد.

دکتر ولی زاد ادامه داد: افراد بالای 18 سال که از دوز دوم آنها سه ماه سپری شده است نسبت به دریافت دوز سوم اقدام نمایند.

او ضمن ابراز خرسندی از استقبال مردم استان از برنامه واکسیناسیون کرونا گفت: روز پنجشنبه 14 بهمن ماه بالای 40 هزار نفر برای دریافت واکسن به پایگاههای تجمیعی برای واکسیناسیون مراجعه و واکسن خود را دریافت کرده بودند.

مقام عالی سلامت استان با تاکید بر آمادگی دانشگاه علوم پزشکی در پایگاههای تجمیعی واکسیناسیون گفت: این دانشگاه آمادگی کامل برای تزریق حداقل 100 هزار دوز واکسن را بصورت روزانه دارد .

او افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان در حالت آماده باش کامل بوده و مراکز بهداشتی و درمانی استان آمادگی در حد موج پنجم را دارد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه در خصوص شهرهای قرمز، نارنجی و زرد استان گفت: خوی تاکنون تنها شهر قرمز استان بوده و پلدشت، ارومیه، اشنویه، تکاب و بوکان در وضعیت نارنجی می باشند و بقیه شهرها زرد هستند.

دکتر ولی زاد تاکید کرد: در سیزده بهمن ماه تعداد شهرهای قرمز در کشور 77 بوده که در چهاردهم بهمن ماه این عدد به 120 شهر رسیده است که نشان دهنده روند تبدیل شهرهای نارنجی به قرمز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص محدویتهای تردد بین شهری نیز گفت: در زمان قرمز و نارنجی شدن وضعیت شهرها ، محدودیتهای سفرها بین شهرها برقرار می شود.

او در پایان ضمن درخواست از مردم عزیز استان در جهت رعایت موارد بهداشتی گفت: اگر خود، خانواده و عزیزانمان را دوست داریم برای حفظ سلامتی آنها باید موارد بهداشتی را رعایت نماییم.

کد خبر 26892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha