ائتلاف سوم فراگیرترین ائتلاف برای مبارزه مشترک علیه ستم حکومت است

سرویس ترکیه - مدحت سنجر با اعلام تداوم مذاکرات 8 حزب چپ گرای ترکیه گفت که ائتلاف این احزاب قرار است فراگیرترن ائتلاف برای مبارزه مشترک علیه ستم حکومت باشد.

به گزارش کردپرس، مدحت سنجر رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از ائلاف سوم (ائتلاف دموکراسی) بین احزاب چپ گرای ترکیه از جمله HDP به عنوان فراگیرترین ائتلاف در حوزه سیاسی ترکیه با هدف مبارزه مشترک علیه ستم حکومت نام برد.

به نوشته مزوپوتامیا، سنجر در دیدار با اعضای انجمن های غیر انتفاعی استان کردنشین درسیم، از ادامه مذاکرات این حزب با 7 حزب چپ گرای دیگر ترکیه خبر داد و گفت: «هدف ما گسترش حوزه این ائتلاف برای شرکت در انتخابات محلی است. ما می خواهیم گسترده ترین ائتلاف دموکراتیک را تشکیل دهیم که همه اقشار فرودست، و مورد ستم واقع شده جامعه را در بر بگیرد.»

او افزود: «برداشت ما از ائتلاف دموکراسی فقط یک ائتلاف برای شرکت در انتخابات نیست. این یک مبارزه مشترک علیه بی عدالتی و ظلم است. اگر بتوانیم زمینه و خط مبارزه مشترک را ایجاد کنیم، تشکیل گسترده ترین ائتلاف را برای انتخابات تضمین خواهیم کرد.»

سنجر با بیان این که ائتلاف دموکراسی از انتخابات آینده نیز غافل نیست، گفت: «ما انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در پیش داریم. می دانیم که انتخابات آینده بسیار مهم هستند و سرنوشت آینده کشور را تعیین می کنند. بنابراین ما انتخابات را نادیده نمی گیریم. اما اعتقاد داریم که تنها پرداختن به ائتلاف برای انتخابات بی فایده است. از نظر ما ائتلافی که تنها برای انتخابات تشکیل شود عقیم است. بنابراین ائتلاف دموکراسی یک ائتلاف برای مبارزه مشترک است.»

سنجر با اشاره به این که در انتخابات محلی گذشته HDP نتوانست شهرداری درسیم را به دست بیاورد، ابراز امیدواری کرد که این بار با تلاش این حزب بتواند شهرداری درسیم را به دست بیاورد.

لازم به ذکر است، علیجان اونلو نماینده HDP از درسیم، از مدتی پیش به منظور تمرکز بر روی خواست های مردم درسیم، و تلاش برای جبرای آرای از دست رفته HDP در این شهر، از سمت های دیگر خود در کمیسیون های مجلس استعفا کرده است. شهرداری درسیم در حال حاضر در دست حزب کمونیست ترکیه و شهرداری مونزور، به عنوان یکی از شهرستان های اصلی درسیم در دست حزب جمهوری خواه خلق (CHP) قرار دارد.

کد خبر 26896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha