کاهش چشمگیر درآمد بازاریان شهر ایلام

سرویس ایلام - اصناف و بازاریان استان ایلام همانند سایر هموطنان با از دست دادن بازار عید و تعطیلی حدودا دو ماهه بسیار متضرر شده اند و علاوه بر تأمین معیشت خانواده، با مسائلی چون اجاره بهای مغازه، پاس کردن چک و... نیز مواجهند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، شیوع ویروس کرونا پیش از نوروز بیشترین لطمه اقتصادی را به بازاریان و اصناف استان ایلام وارد و فعالان این عرصه را بسیار متضرر کرد از این رو اکثر واحدهای صنفی در رسته های مختلف اعم از توزیعی تولیدی،خدمات فنی عنوان می کنند که برای گذران زندگی، پرداخت اقساط و اجاره بهاءمجبور به فعالیت در این شرایط سختی و دشوار هستند واقدام به بازگشایی واحدهای صنفی خود نموده اند.

سجاد مرادی نایب رئیس اتاق اصناف مرکز ایلام در این باره گفت: شیوع ویروس کرونا خسارت های بسیاری در زمینه اقتصادی به حوزه اقتصاد،اصناف و بازار وارد کرد که بیشتر از همه متوجه بازاریان استان ایلام شد.

وی افزود: در این روزها بازاریان با کاهش چشمگیر درآمد نسبت به سال های قبل روبرو هستند و بدهکاری‌ها و کرایه های مغازه آنان را زمین گیر کرده است.

وی با بیان اینکه بازاریان با وجود بسیاری از مشکلات همچنان برای مبارزه باویروس کرونا فعال هستند، گفت: پس از شروع این بیماری اصناف و بازاریان استان ایلام به صورت خودجوش اقدام به تعطیلی محل کسب خود کردند.

نایب رئیس اتاق اصناف ایلام ادامه داد: از ستاد مقابله با کرونا انتظار داریم که معافیت های مالیاتی ،تامین اجتماعی و امتیازهایی را برای بازاریان که به صورت خودجوش اقدام به تعطیلی محل کسب خود نمودند در نظر بگیرد و از آنان حمایت نمایند تا با حداقل مشکلات برای پسا کرونا مواجه شویم.

مرادی خاطرنشان کرد: از تمام اصناف و بازاریان استان ایلام انتظار داریم باثبت نام در سامانه سلامت وازرت بهداشت به آدرس الکترونیکی https://salamat.gov.ir مراجعه و ثبت نام نمایند و پس از اخذ کد QR آن را در ورودی واحد صنفی نصب و در معرض دید مشتریان و سازمان های نظارتی قرار دهند.

کد خبر 269106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha