مردم مستندات دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات ایلام را ارسال کنند / مشورت با سهم خواهی فرق دارد

سرویس ایلام - رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام در همایش ناظران شهرستان ملکشاهی گفت: مردم مستندات خود از دخالت نمایندگان در انتصابات را به دفتر نظارت و بازرسی انتخابات ایلام ارائه و ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مسعود صیدی گفت: چنانچه نمایندگان یا رابطین آنان در امر انتصابات دخالت کنند، رفتار و اقدامات شان رصد و این موضوع خلاف قانون و نظر مقام معظم رهبری است و صلاحیت مورد اشاره در بند چهار ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس را از دست خواهند داد.

وی با اشاره به فرآیند انتصابات با توجه به گذشت چندماه از آغاز به کار دولت سیزدهم، اظهار داشت: مردم انتظار دارند عزل و نصب ها و انتصابات سریع‌تر و بر اساس تعهد انقلابی و تخصص افراد انجام شود تا امور مردم معطل نشود.

صیدی در رابطه با دخالت نمایندگان در امر عزل و نصب ها، افزود: نمایندگان بر اساس اصل تفکیک و استقلال قوا و قوانین موجود، در انتصابات وظیفه ای نداشته و براساس نظر و تذکر صریح رهبر معظم انقلاب، نباید در این موضوع دخالت کنند. هرچند در مقام نمایندگی مردم، مشورت و توصیه منعی ندارد و البته مشورت با دخالت و سهم خواهی کاملاً متفاوت است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام تصریح کرد: چنانچه نمایندگان یا رابطین آنان در امر انتصابات دخالت کنند، رفتار و اقداماتشان رصد و این موضوع خلاف قانون و نظر مقام معظم رهبری است و صلاحیت مورد اشاره در بند چهار ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس را از دست خواهند داد.

صیدی تأکید کرد: آمادگی داریم چنانچه مردم از دخالت نمایندگان در انتصابات، مستندی دارند آن را به دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ارائه و ارسال نمایند تا با دقت و سرعت، بررسی و اتخاذ تصمیم شود.

کد خبر 26947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha