بیارق الخیر، نخستین فراکسیون مجلس عراق که به دولت کاظمی رای اعتماد نخواهد داد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس یکی از فراکسیون های مجلس عراق تاکید کرد که به کابینه پیشنهادی نخست وزیر مکلف این کشور رای اعتماد نمی دهند.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری المعلومه، محمد الخالدی، رئیس فراکسیون بیارق الخیر در مجلس نمایندگان عراق امروز (دوشنبه) در یک گفت و گوی تلویزیونی اعلام کرد که این فراکسیون به کابینه دولت پیشنهادی مصطفی کاظمی، نخست وزیر مکلف این کشور رای اعتماد نمی دهد تا به نخستین فراکسیون مجلس تبدیل شود که چنین موضعی را به صورت رسمی اتخاذ می کند.

الخالدی که یکی از نمایندگان معرفی کننده محمد توفیق علاوی به عنوان نامزد تصدی منصب نخست وزیری عراق بود، در این باره اظهار داشت: فراکسیون بیارق الخیر به دولت نخست وزیر مکلف رای اعتماد می دهد.

رئیس فراکسیون بیارق الخیر در مجلس نمایندگان عراق که تنها دو کرسی از مجموع 329 کرسی مجلس را در اختیار دارد، در ادامه نیز تصریح کرد: رهبران جریان های سُنی بر سر مناصب کشمکش می کنند در حالی که هواداران آنها بدون زمین هستند.

یادآور می شود که به دنبال انصراف محمد توفیق علاوی و عدنان الزرفی از ماموریت تشکیل دولت جدید عراق، برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور 9 آوریل 2020 (21 فروردین 1399) در یک مراسم رسمی در کاخ السلام شهر بغداد و در حضور روسای مجلس نمایندگان، شورای عالی قضایی و دادگاه فدرال، نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد و شماری از رهبران جریان های سیاسی، کاظمی که از سوی فراکسیون های پارلمانی شیعه نامزد تصدی منصب نخست وزیری شده بود را به صورت رسمی مامور تشکیل کابینه جدید دولت فدرال کرد.

در همین حال، بر اساس قانون اساسی عراق نیز نخست وزیر مکلف این کشور 30 روز فرصت دارد تا کابینه پیشنهادی خود را برای جایگزینی دولت کنونی اداره امور به ریاست عادل عبدالمهدی تشکیل دهد و جهت کسب رای اعتماد نیز به مجلس نمایندگان معرفی کند.

کد خبر 269554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha