سیاست بایدن نسبت به کُردستان سوریه شفافتر از دوران ترامپ است

سرویس سوریه-نماینده مجلس دموکراتیک سوریه در اقلیم کُردستان عراق، گفت‌: سیاست‌های بایدن در قبال کُردستان سوریه به نسبت ترامپ شفافتر است. دولت بایدن همواره بر امنیت و آرامی در شمال و شرق سوریه و پشتیبانی در جنگ با ترور همراه با نیروهای SDF تاکید می‌کنند.

هوشنگ‌درویش نماینده مجلس دموکراتیک سوریه در اقلیم کُردستان عراق در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره مواضع آمریکا پس از اتفاقات زندان حسکه و نگاه آمریکا به اداره خودگردان، اظهار کرد:اتفاقات زندان حسکه، توطئه بسیار بزرگ منطقه‌ای و جهانی بود که مقدمات آن بیش از شش ماه طرح‌ریزی شده بود و نزدیک‌۲۰۰ عنصر انتحاری داعش برای حمله به زندان در آن شرکت داشتند.

وی ادامه داد:این افراد از مناطق تحت کنترل ترکیه و از عراق وارد حسکه شده بودند و این مسئله نشان می‌دهد که ترکیه در آن دست دارد و مناطق سریکانی و گری‌سپی و عفرین و ادلب به مناطق حضور تروریست‌های داعش و القاعده و النصره و ... تبدیل شده است.

وی افزود:مقامات آمریکایی و بویژه رییس جمهور آمریکا همچنان که در اظهاراتش مشخص بود، می‌دانند که خطر تروریست‌ها نه تنها برای منطقه بلکه برای جهان خطر بالفعلی است.

وی تصریح کرد:بایدن خوب می‌داند که SDF بخشی از نیروهای ائتلاف بین‌المللی است و در مقابل چه خطر بزرگ و توطئه پیچیده‌ای ایستاد.

نماینده مجلس دموکراتیک سوریه در اقلیم کُردستان عراق گفت:ما نمی‌توانیم‌ این را بگوییم که اظهارات بایدن نشاندهنده تغییر سیاست آمریکا نسبت به کُردستان سوریه است. نیروهای دموکراتیک‌سوریه بخشی از ائتلاف بین‌المللی ضد داعش هستند و مقامات آمریکایی همواره به حمایت از نیروها تاکید می‌کنند.

وی یاداور شد:سیاست‌های بایدن در قبال کُردستان سوریه به نسبت ترامپ شفافتر است. دولت بایدن همواره بر امنیت و آرامی در شمال و شرق سوریه و پشتیبانی در جنگ با ترور همراه با نیروهای SDF تاکید می‌کنند.

هوشنگ درویش گفت:آمریکایی در مسائل دیگری از قبیل اقتصادی و خدماتی و آموزشی در شمال و شرق سوریه قول همکاری داده‌اند و اینها اقدامات خوبی هستند.

وی ادامه داد:موفقیت نیروهای دموکراتیک‌سوریه در کنترل ناآرامی زندان‌حسکه موفقیت دیگری برای مردم شمال و شرق سوریه بود.

وی افزود: تروریست‌ها قصد داشتند با کنترل شهر حسکه حکومت داعش را بازگردانند اما متحمل شکست شدند. این‌اتفاق باید برای جامعه جهانی و بویژه کشورهای قدرتمند درسی باشد تا بدنبال راهکاری اساسی جهت حل سیاسی مسئله سوریه باشند.

هوشنگ درویش افزود:نزدیک ۱۲ هزار زندانی داعش مانند بمبی ساعتی در این منطقه حضور دارند و انفجار این‌بمب می‌تواند وضعیت جهان را دچار آشوب کند.

کد خبر 26974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha