مراسم بزرگداشت 177 جان باخته دوران حکومت نظامی جزیر

سرویس ترکیه - مراسم بزرگداشت 177 جان باخته دوران حکومت نظامی شرناخ، با حضور بازماندگان، اعضای HDP و بسیاری از مردم در ساختمان HDP در جزیر برگزار شد. 

به گزارش کردپرس، مراسم بزرگداشتی برای جان باختن 177 تن از شهروندان که در جریان حکومت نظامی شرناخ در 14 دسامبر 2015 جان خود را از دست داده بودند، در ساختمان استانی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در جزیر برگزار شد.

به نوشته مزوپوتامیا، 177 تن از شهروندان جزیر که در پی اعلام حکومت نظامی از سوی حکومت در زیر زمین سه ساختمان در محله جودی جزیر محبوس مانده بودند، در 14 دسامبر 2015 زنده زنده در آتش سوختند. روز دوشنبه مراسمی با حضور خانواده جان باختگان این فاجعه، فعالان جنبش زنان آزاد (TJA)، نمایندگان HDP، شهردارهای مشترک سیلوپی، و بسیاری از مردم جزیر و شرناخ در ساختمان استانی HDP برگزار شد.

زیلان اجویت رئیس مشترک HDP شاخه جزیر در سخنانی در این مراسم بزرگداشت گفت: «صدها تن از مردم ما در برابر دیدگان جهان قتل عام شدند. ما هرگز نه این قتل عام را فراموش می کنیم و نه اجازه خواهیم داد تا این قتل عام فراموش شود. به جان باختگان این کشتار قول می دهیم که هرگز در برابر ظلم و جور زانو نخواهیم زد.»

حسن اوزگونش نماینده شرناخ نیز گفت: «تا زمانی که مردم خواهان آزادی باشند، مبارزه کسانی که جان خود را بر سر این راه گذاشتند، ادامه خواهد داشت.»

کد خبر 27007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha