مرز مهران ۲ روز در هفته بازگشایی می‌شود

سرویس ایلام - استاندار ایلام با بیان اینکه مقامات عراقی اعلام کرده اند که اجازه می دهند ۲ روز در هفته در مرز مهران تردد انجام شود، گفت: با رایزنی و هماهنگی مسوولان ایران و عراق این ۲ روز بزودی مشخص خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت: مرز مهران از ابتدای شیوع کرونا از طرف دولت ایران بسته نشد هر چند موافق بودیم در مرز برای زوار بدلیل تجمع زیاد محدودیت ایجاد شود اما برای تجارت موافق تعطیلی نبودیم.

وی تاکید کرد: به همین دلیل از رییس جمهوری درخواست کردم به وزرای امور خارجه و اقتصاد و دارایی دستور دهد رایزنی های لازم برای بازگشایی هرچه سریعتر مرز را با طرف های عراقی انجام دهند.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: در این مدت در زمینه تجارت با مشکل چندانی مواجه نبودیم و کامیون های حمل کالا با حفظ پروتکل های بهداشتی و انجام غربالگری کرونا بارهای خود را در آنسوی مرز تحویل عراق می دادند.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: با این وجود تلاش می شود با رایزنی با مقامات عراقی تعداد روزهای مجاز فعالیت تجاری در مرز مهران افزایش یابد و بحث تجارت در این مرز به نقطه مطلوب پیش از شیوع کرونا برسد.

کد خبر 270561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha