رهنمودهای رهبری محور تصمیم گیری در کردستان است

سرویس کردستان - استاندار کردستان با اشاره به لزوم باز تعریف ظرفیت‌های فرهنگی این استان، گفت: توجه به حوزه فرهنگ در دستور کار معاون جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قرار گیرد.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی‌کوشا در مراسم معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری که با حضور اعضای شورای تامین، معاونین و مدیران ستادی استانداری برگزار شد، گفت: در کنار همه نواقص و نارسایی‌های عمرانی، اقتصادی و معیشتی، حوزه فرهنگ و اجتماع حائز اهمیت فراوان است و معاون سیاسی باید به این حوزه به صورت جدی ورود کند.

وی با بیان اینکه استان در برخی شاخص‌ها به تمرکز و توجه ویژه نیاز دارد که بخش فرهنگ و اجتماع از جمله مهمترین آن هاست، تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر فرهنگی خواندن کردستان را بسیار معنادار دانست و افزود: این فرمایش برای ما یک مسیر و یک نگاه جدید ایجاد کرد و توانست بسیاری از ذهنیت‌های ناصحیح نسبت به کردستان را تغییر دهد.

استاندار کردستان، کردستان را دارای مولفه‌ها و شاخص‌های فرهنگی فراوان معرفی کرد که به دلیل مشکلاتی از جمله درگیری با گروهک‌ها و جنگ تحمیلی، کمتر فرصت معرفی آنها ایجاد شده است و اظهار کرد: باید بازخوانی مجددی از سفر مقام معظم رهبری به استان صورت گیرد و کلید واژه‌ها و نکات این سفر بسیار راهگشا نباید به بوته فراموشی سپرده شود.

زارعی کوشا همچنین به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به مساله اقتصاد و معیشت مردم اشاره کرد و ادامه داد: باید روی رهنمودها و نگاه ایشان در سفر به استان که گنجینه مهمی از تاملات و اندیشه‌های گرانبهاست، تمرکز داشته باشیم.

وی در ادامه مجموعه‌های نظامی، امنیتی و انتظامی استان را جزو ظرفیت‌های خوب استان عنوان کرد و برادری، همدلی و هم‌افزایی این مجموعه را مولفه‌ای ارزشمند در راستای توسعه و پیشرفت همه جانبه استان ارزیابی کرد.

استاندار کردستان یادآور شد: به رغم اینکه نام کردستان در اذهان عده‌ای به عنوان استانی امنیتی ثبت شده اما امروز کردستان از شرایط بسیار پایدار و خوبی برخوردار است که این امر با نگرش مثبت مردم نسبت به امنیت و هوشیاری و عملکرد موفق مجموعه‌های امنیتی سیاسی و انتظامی استان حاصل شده است.

زارعی کوشا، معاون جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی را شخصیتی توانمند و نیرویی انقلابی و ولایی و از جوانان گام دومی نام برد که حضورش می‌تواند علاوه بر تقویت امنیت پایدار در استان روند توسعه استان را سرعت ببخشد.

اصلاح نگاه نسبت به مسئله امنیت یکی از اولویت‌های کردستان است

معاون جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز در این جلسه گفت: اصلاح نگاه نسبت به مسئله امنیت یکی از اولویت‌های استان در دوره جدید مدیریتی است.

مهدی رمضانی با بیان اینکه اولین هدفی که بنده پیگیری خواهم کرد، اصلاح نگاه نسبت به حوزه امنیت در کردستان است، بیان کرد: بخشی از موضوعی که در آینده مدنظر خواهیم داشت، نگاه مردم محور و امنیت پایدار مردمی است و در این راه از ظرفیت دانشی، نخبگانی و رسانه‌ای استان برای تثبیت امنیت و ثبات سیاسی استان بهره خواهیم برد.

گفتنی است در این جلسه با حکم وزیر کشور، مهدی رمضانی در سمت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان معرفی و از تلاش‌های محمد رضایی سرپرست این معاونت تقدیر شد.

کد خبر 27071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha