72 هزار خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد هستند

سرویس کردستان - مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: در حال حاضر ۷۲ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان کردستان قرار دارند که این میزان به لحاظ جمعیتی، بیش از ۱٥ درصد کل خانواده های ساکن استان است.

به گزارش کرد پرس، رضا طوسی گفت: در بحث نیازسنجی خانواده های نیازمند ۱۲۰ آیتم وجود دارد که بر اساس این آیتم‌ها نیازهای مددجو دسته بندی و اولویت‌بندی و در نهایت ظرفیت‌های موجود در خانواده احصا می‌شود و براساس اولویت‌ نیازهای مددجویان، از محل منابع دولتی یا مردمی نیازهای آن‌ها برطرف می شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث مسکن و ساختمان سازی با سپاه بیت‌المقدس و بنیاد مسکن و بسیج سازندگی تفاهم نامه هایی منعقد شده است، اظهار کرد: در سال گذشته ٥۰۰ واحد مسکن روستایی تفاهم سازی و اجرایی و تحویل مددجویان امداد داده شد و در سال جاری نیز هزار واحد سهمیه استان کردستان است که از این تعداد کارهای اداری ۱٥۰ واحد مسکن انجام و به مناسبت دهه فجر کلنگ‌زنی شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان افزود: در حال حاضر ۷۲ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان کردستان قرار دارند که این خانوارها در سطح استان به لحاظ جمعیتی بیش از ۱٥ درصد کل خانواده های ساکن استان هستند.

طوسی با بیان اینکه به لحاظ نفرات نیز بالغ بر ۱٦۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که ۳۳ درصد از این تعداد سالمند و بالای ٦۰ سال سن دارند، ادامه داد: ۳۳ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد در روستا وجود دارد که سرپرست آن‌ها زن است، و سرپرست ۳۹ هزار خانواده نیز مرد است.

وی در خصوص رسیدگی به وضع معیشتی نیازمندان یادآور شد: تا سال گذشته ٥۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد بودند و در حال حاضر ۷۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان در خصوص مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد، بیان کرد: در حال حاضر هر ماه ۳۷ میلیارد تومان برای این افراد هزینه می‌شود و از ابتدای سال جاری تا به امروز بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان به این افراد پرداخت شده است.

طوسی در خصوص کمک هزینه های تحصیلی، علمی و فرهنگی نیز گفت: به صورت متوسط سالانه حدود ۲٦ هزار نفر دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند و از ابتدای سال جاری قریب به ۱٤ میلیارد تومان هزینه های تحصیلی و فرهنگی پرداخته شده است.

وی در خصوص بهداشت و درمان و بیمه مددجویان کمیته امداد، اظهار کرد: حدود ۹۰ درصد از هزینه های درمانی مددجویان توسط کمیته امداد پرداخت و ۱۰ درصد آن نیز توسط خود مددجویان پرداخت می‌شود و چنانچه با ارائه اسناد و مدارک لازم مشخص شود که خانواده توان پرداخت ۱۰ درصدی هزینه های درمان را ندارند، از منابع مالی کمیته امداد پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد کردستان افزود: در ابتدای سال جاری تا به امروز قریب به ۱٤۰ هزار مورد خدمات درمانی و قریب به ۳۰ میلیارد تومان تاکنون در بحث خدمات درمانی مددجویان هزینه شده است.

کد خبر 27075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha