اصرار بر تشکیل دولت اکثریت، پیامدهای خطرناکی خواهد داشت

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد اتحادیه میهنی تأکید کرد اصرار بر تشکیل دولت اکثریت پیامدهای خطرناکی خواهد داشت.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "طارق جوهر" در این باره گفت: شرایط حساس کنونی، نیازمند تلاش بیشتری برای حفظ وحدت و یکپارچه سازی تلاش ها برای مقابله با تهدیدات تروریستی در کشور است.

طارق جوهر افزود: کاملا مشخص است که هدف از مطرح کردن تشکیل دولت اکثریت، کنار گذاشتن برخی جریانات مشخص است. در غیر این صورت، چرا همه نمایندگان اهل سنت در ائتلاف سه گانه (صدر، حلبوسی و بارزانی) مشارکت دارند؟ این نشان می دهد که هدف از تشکیل این ائتلاف، حذف جریانات مشخصی از میان کردها و جریانات شیعه است.

یادآور می شود برهان شیخ عضو ارشد دیگر اتحادیه میهنی کردستان اخیرا، تصمیم جریان صدر برای به تعلیق درآوردن مذاکرات سیاسی را دشواری در زمینه اجرای هدفشان در زمینه تشکیل دولت اکثریت اعلام کرده بود. این در حالی است که جریان مذکور بر عدم مشارکت دولت قانون به رهبری نوری مالکی نخست وزیر اسبق عراق در دولت آتی، تأکید دارد. حزب دمکرات کردستان نیز با نامزد کردن اعضای ارشدش برای پست ریاست جمهوری، تلاش می کند این منصب حاکمیتی را از دست اتحادیه میهنی کردستان خارج کند.

کد خبر 27116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha