قلیچدار اوغلو اردوغان را به مبارزه طلبید

سرویس ترکیه – قلیچدار اوغلو در اظهاراتی که احتمال نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری را تقویت می کند، اردوغان را به مبارزه در صندوق آرا دعوت کرد.

به گزارش کردپرس، کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) در اظهاراتی دربارۀ انتخابات ریاست جمهوری ضمن درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کنونی ترکیه را به مبارزه طلبید.

قلیچدار اوغلو که در ماه های اخیر پاسخ صریحی به پرسش ها دربارۀ احتمال نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری نداده است، در نطق امروز خود در پارلمان ترکیه گفت: «بگذارید انتخابات زودهنگام برگزار شود و اردوغان با من رو به رو شود. بگذارید او را در صندوق آرا ببینیم. این فراخوان سیاسی من است. این ملت دیگر توان ندارد تا موعد مقرر برگزاری انتخابات صبر کند.»

برخی تحلیل گران اظهارات قلیچدار اوغلو را تأیید ضمنی نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری قلمداد کرده اند. این در حالی است که نامزد اپوزیسیون در انتخابات ریاست جمهوری و رقیب اردوغان هنوز مشخص نشده است، اما غیر از قلیچدار اوغلو، احتمال نامزدی اکرم امام اوغلو و منصور یاواش دو شهردار محبوب استانبول و آنکارا نیز وجود دارد.

گفتنی است روز گذشته قلیچدار اوغلو ادعا کرده بود در صورتی که انتخابات در موعد مقرر برگزار شود نامزدی اردوغان در آن غیرقانونی خواهد بود. البته وی معتقد است ائتلاف حاکم برای رفع موانع نامزدی اردوغان دست به هر کاری از جمله تغییر قانون خواهد زد.

کد خبر 27117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha