آموزش و پرورش یکی از بازوهای مهم جهاد تبیین است / شورای مدارس در خصوص تعطیلی کلاس‌ها تصمیم می‌گیرند

سرویس ایلام - مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در گفتگو با کردپرس، آموزش و پرورش را یکی از بازوهای مهم جهاد تبیین دانست و گفت: کارگروه ویژه ای برای تدوین برنامه در حوزه جهاد تبیین در آموزش و پرورش استان تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، علی درویشی آموزش و پرورش را یکی از بازوهای مهم جهاد تبیین دانست و گفت: در حال تشکیل کارگروه ویژه ای برای تدوین برنامه در حوزه جهاد تبیین هستیم و با استفاده از ظرفیت‌های آموزش و پرورش مانند انجمنهای اسلامی دانش‌آموزی و اولیاء و مربیان، به زودی برنامه‌های طراحی شده در سطح مدارس تدوین و اجرایی خواهند شد.

وی در پاسخ به سوال کردپرس، زبان کردی را یکی از ذخیره‌های زبان ملی و رسمی ایران دانست و گفت: در خصوص آموزش زبان مادری در مدارس باید منتظر تعیین تکلیف مصوبه کمیسیون آموزش مجلس باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با عنوان اینکه آموزش مجازی و بیماری کرونا تا حدودی روی برنامه‌های تربیتی و پرورشی تاثیر گذاشته است، عنوان کرد: مسائل پرورشی در بستر فضای مجازی هم قابل انجام است کما اینکه همکاران کارهای خوبی در این زمینه مانند راه‌اندازی سه شنبه های مهدوی، زیارت عاشورا، آموزش نماز و وضو و... انجام شده و از همکاران می‌خواهم که هرگز کارهای پرورشی را تعطیل نکنند.

درویشی در خصوص رتبه‌بندی معلمان خاطرنشان کرد: لایحه رتبه‌بندی معلمان در حال انجام است و دولت سیزدهم لایحه دولت قبلی را پذیرفته و به زودی جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ می‌شود و شورای نگهبان نیز با این طرح همراهی دارد لذا از همکاران انتظار داریم با طمأنینه بیشتری به این موضوع ورود پیدا کنند.

او گفت: به جهت اهمیت فوق‌العاده‌ای که سلامت دانش‌آموزان و معلمان برای ما دارد، رعایت دستورالعمل های ابلاغی در دستور کار است و در همین راستا بخش مهمی از این مسئولیت بر عهده شورای مدرسه گذاشته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: شورای مدرسه به عنوان یکی از ارکان اصلی آموزش و پرورش اگر نسبت به وضعیت مدرسه تشخیص دهد، می‌تواند با ارائه صورتجلسات و مستندات، نسبت به تعطیلی یک کلاس یا کل مدرسه اقدام کند.

وی تاکید کرد: در خصوص آموزش حضوری و یا غیر حضوری در مدارس عنوان کرد: تعطیلی به شکل کلی نداریم و اختیارات به مدرسه داده شده که این روش یکی از طلایی ترین تصمیمات در این مورد است.

درویشی تاکید کرد: برنامه‌های آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد حاکمیتی نیاز به روشنگری و تبیین رسانه‌ها دارد و در این مسیر از هر گونه نقد، نظر و پیشنهاد دلسوزانه اصحاب رسانه استقبال می‌کنیم.

کد خبر 27128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha