آغاز به کار جشنواره ملی گرافیک «دقیقه ۵۵» ایلام با موضوع بمباران زمین فوتبال چوار

سرویس ایلام - با حضور هنرمندان، نماینده ایلام در مجلس، فرماندار و امام جمعه چوار، مدیر کل ورزش و جوانان، رییس بسیج هنرمندان استان و جمعی از مسئولان، جشنواره ملی  گرافیک «دقیقه ۵۵» با ادای احترام و نثار گل به مقام شامخ شهدا در محل زمین فوتبال چوار آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمدعلی قاسمی در مراسم افتتاحیه این جشنواره اظهار کرد: بنا داریم علاوه بر نمایش در اقصی نقاط ایران از طریق وزارت خارجه و رایزن فرهنگی ایران در قطر این مجموعه گرافیکی در جام جهانی فوتبال فراروی جامعه بشری نمایش داده شود.

وی گفت: جنایتی که در طول تاریخ بشریت در جنگ ها نظیر آن را سراغ نداریم اما در ایلام در سال ۶۵ به وقوع پیوست با خلق اثر هنری می‌خواهیم عمق این فاجعه را به جهانیان نشان دهیم.

قاسمی تصریح کرد: حوزه هنری ایلام بنابر وظیفه ذاتی و علاقه زمینه و بستر حضور هنرمندان عرصه گرافیک کشور را در جشنواره دقیقه ۵۵ فراهم کرده است و از هنرمندان انتظار داریم برای نشان دادن عمق این فاجعه جهانی تمام تلاش خود را بکنند تا صدای حقانیت ما به دنیا برسد.

وی تاکید کرد: می‌خواهیم در قالب هنر نشان بدهیم چه چیزی در این آب و خاک و استان ایلام اتفاق افتاده و جامعه جهانی باید در مقابل آن چه اندازه ای داشته باشد.

رییس حوزه هنری ایلام تصریح کرد: این جشنواره گرافیکی سه روزه با مدیریت استاد سیدمحمد شریفی و دستیار ایشان آقای یوزباشی سه روز ادامه داشته و کارها پس از داوری و چاپ با حضور مسئولین کشوری و لشکری استانی و عموم مردم در سالن ورزشی شهدای چوار رونمایی خواهد شد.

کد خبر 27165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha