مقامات کرد عراق فقط به فکر منافع خود هستند

سرویس جهان- هفته نامه اهرام ویکلی درباره تنش های اخیر میان دو حزب حاکم اقلیم کردستان بر سر مناصب حکومت مرکزی عراق نوشت: آنچه درباره اختلافات احزاب کرد بر سر پست های ریاست جمهوری عراق و دیگر مناصب حکومتی می شنویم، نشان دهنده این است که مقامات کرد فقط به فکر منافع خود هستند.

به گزارش کردپرس با وجود تمام شدن مهلت تعیین رئیس جمهور جدید عراق از میان نامزدهای کرد که مقدمه تعیین نخست وزیر جدید این کشور است، اختلافات دو حزب اتحادیه میهنی و دموکرات کردستان عراق باعث شد توافقی بر سر این پست حاصل نشود. هفته نامه انگلیسی زبان اهرام ویکلی دلیل این عدم توافق را منفعت طلبی مقامات کرد عراق دانسته است.

این نشریه تاکید کرده است جامعه کردهای عراق نیز مانند سایر شهروندان این کشور از طبقه نخبه حاکم ناراضی هستند زیرا طبقه ای که بر کردها حکم می رانند مقامات فاسدی هستند که فقط به فکر منافع خود و حامیان خارجی خود هستند.

از نگاه این نشریه حتی نمایندگانی که از طرف احزاب اصلی بویژه حزب دموکرات به مجلس عراق راه یافته اند، نماینده واقعی کردهای عراق نیستند.

این نشریه تاکید کرده است نه رسانه های غربی و نه رسانه های عربی برداشت درستی از منتخبان کنونی مجلس عراق بویژه نمایندگان کرد ندارند.

اهرام ویکلی معتقد است حزب دموکرات کردستان عراق نامزدهای قابل دفاعی برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق معرفی نمی کند. این نشریه گفته است هوشیار زیباری نامزد فعلی به فساد متهم است و این که نچیروان بارزانی، رئیس کنونی اقلیم کردستان عراق ممکن است نامزد بعدی حزب دموکرات کردستان عراق باشد، گزینه بدتری است زیرا او یکی از حامیان جدا شدن کردها از عراق است. بنابراین او شایسته رئیس جمهور شدن نیست.

اهرام ویکلی همچنین ائتلاف کنونی و جدید میان سنیها، صدر و بارزانی را ائتلافی نامناسب برای تشکل دولت توصیف کرده است.

کد خبر 27171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha