کوهنورد مهابادی به کمپ هیمالیانوردی کشور دعوت شد

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد از دعوت ، "محمد رشه" کوهنورد شایسته باشگاه اوراز مهاباد، به اردوی کشوری و کمپ زمستانی آموزشی و توانمندسازی هیمالیانوردی در منطقه دماوند خبر داد.

قرنی مصطفی پور در این باره به کردپرس افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در هر استان با نظارت کمیته هیمالیانوردی فدراسیون از طریق هیئت ها و کمیته هیمالیانوردی استان ها دو اردوی استعدادیابی و انتخابی هیمالیانوردی با حضور کوهنوردان واجد شرایط در هر استان برنامه ریزی و اجراء شد.

او ادامه داد: در جریان برگزاری اردوهای انتخابی هیمالیانوردی فدراسیون کوهنوردی در پاییز و زمستان سالجاری ، "محمد رشه" کوهنورد شایسته باشگاه اوراز مهاباد طی حضور در دو مرحله اردوهای استانی و اردوی منطقه ای شمالغرب کشور (آذربایجان های غربی و شرقی ، زنجان ، گیلان ، اردبیل ، کردستان) اینبار به اردوی کشوری دماوند (کمپ آموزشی با حضور مربیان فرانسوی ) ، دعوت شده است .

مصطفی پور گفت: علاوه بر محمد رشه، از استان آذربایجان غربی زینب موسوی و محمد رضا عبداله زادگان نیز به این اردو دعوت شده اند.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: پیرو فراخوان ثبت نام اردوهای استعدادیابی، آموزشی و انتخابی هیمالیانوردی در سطح کشور، در این مرحله در مجموع 46 اردو در سطح کشور برگزار شد و از 102 نفری که ثبت نام کرده بودند، 93 نفر آن ها مجاز به حضور در اردوهای استانی شدند.

او افزود: طبق فراخوان و اطلاعیه های قبلی و همچنین برنامه ریزی های صورت گرفته توسط کمیته هیمالیانوردی فدراسیون مقرر بود که در پایان برگزاری این اردوها نفرات برگزیده بر اساس مجموع ارزیابی های صورت گرفته توسط مربیان و ناظران اردوهای منطقه ای جهت حضور در کمپ زمستانی آموزشی و توانمندسازی هیمالیانوردی در منطقه علم کوه(اسفند 1400) دعوت شوند.

مصطفی پور ادامه داد: با توجه به اتفاقات و محدودیت های پیش آمده در منطقه علم کوه، مقرر است کمپ زمستانی آموزشی و توانمندسازی هیمالیانوردی در منطقه دماوند با حضور مربیان مطرح و شاخص خارجی و داخلی و همچنین شرکت کنندگان منتخب(برگزار شود.

گفتنی است؛ هم‌اکنون بیش از ۸۰۰ ورزشکار عضو تیم‌های مختلف هیأت کوهنوردی این شهرستان هستند و کوهنوردی از رشته‌های محبوب ورزشی در بین شهروندان به‌ویژه خانواده‌های مهابادی به‌شمار می‌رود.

کد خبر 27266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha