زندان حسکه یک تهدید امنیتی جهانی است

سرویس سوریه-ژنرال جدید فرماندهی مرکزی آمریکا نسبت به خطرات وجود زندان حسکه هشدار داد.

به گزارش کُردپرس، ژنرال مایکل کوریلا، نامزد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای رهبری عملیات نظامی آمریکا در خاورمیانه، نسبت به ابعاد خطرناک حمله داعش به زندان حسکه هشدار داد.

کوریلا در جلسات خصوصی در مجلس سنا آمریکا گفت، خاورمیانه و افغانستان منبع خطراتی برای ایالات متحده و متحدانش در سراسر جهان هستند.

پس از یک هفته گفتگو بین قانونگذاران کنگره آمریکا و ژنرال کوریلا، انتظار می رود که انتصاب کوریلا به عنوان فرمانده جدید فرماندهی مرکزی تایید شود.

کوریلا درباره حملات اخیر داعش به زندان حسکه و لزوم هوشیاری و آمادگی برای مقابله با خطرات داعش تاکید کرد، به ویژه اینکه تحرکات این سازمان افراطی به طور همزمان در سوریه، عراق و افغانستان در حال انجام است.

کوریلا خاطرنشان کرد که خاورمیانه هنوز محل سکونت ۹ سازمان از ده سازمان تروریستی خشن جهان از جمله القاعده و داعش است که هر دو در روند تجدید گروه بندی و تلاش برای شروع دوباره هستند.

کوریلا گفت: ایالات متحده در حال عبور از مرحله دشواری است که نیاز دارد به خاورمیانه توجهی بیشتری نماید، زیرا رقابت استراتژیک با چین و روسیه به یک منطقه جغرافیایی محدود نمی شود، بلکه خاورمیانه در حال تبدیل شدن به یک عرصه بزرگ برای این رقابت است.

کد خبر 27274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha