کردهای سوریه نمی توانند تا ابد زندانبان شهروندان غرب باشند

سرویس جهان- نشریه اورآسیا ریویو با اشاره به این که بیش از 60000 جنگجو و اعضای خانواده های داعشی در زندان های تحت کنترل کردهای سوریه هستند و همواره هدف حملات این گروه قرار می گیرند، نوشت: کردها نمی توانند تا ابد زندانبان شهروندان غربی باشند؛ آنها باید شهروندانشان را از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خارج کنند.

به گزارش کردپرس، مظلوم کوبانی، فرمانده کرد نیروهای دموکراتیک سوریه، در آخرین مصاحبه خود که با آسوشیتدپرس صورت گرفت، اعلام کرد که دهها هزار جنگجوی داعشی و خانواده های آنها در 27 بازداشتگاه، کمپ و زندان تحت کنترل کردهای سوریه نگهداری می شوند. آنها هزینه زیادی به نیروهای کرد سوریه تحمیل می کنند و کردها از عهده هزینه های نگهداری از این زندانیان بر نمی آیند. از سوی دیگر نزدیک به 60 کشور جهان که شهروندانشان برای پیوستن به داعش به سوریه آمده اند رغبت کمی برای بازگرداندن آنها دارند.

نشریه اورآسیا ریویو با اشاره به هزینه های هنگفت نگهداری از جنگجویان داعشی در زندان های ناامن و عدم کمک کشورهای جهان به نیروهای کرد سوریه، از عملکرد این کشورها در قبال نیروهای کرد سوریه به شدت انتقاد کرده است.

این نشریه با اشاره به حمله ماه گذشته داعش به زندان صناعه در حسکه که کشته شدن نزدیک به 400 زندانی داعشی و جان باختن بیش از 100 نیروی کرد را به همراه داشت، اهمال کشورهای جهان، بویژه کشورهای غربی را در استرداد زندانیان داعشی و خانواده های آنان عامل این حمله دانست.

این نشریه خطاب به کشورهای غربی نوشت: نیروهای کرد سوریه به زندانبانان شهروندان خطرناک کشورهای غربی تبدیل شده اند، کشورهای غربی نمی خواهند اینها را به کشورشان باز گردانند. از طرفی حاضر به حمایت از کردها در ایجاد زندان های جدید و مجهز برای جلوگیری از تلاش آنها برای فرار نیستند.

اورآسیا ریویو با اشاره به این که کشورهای غربی حتی حاضر به بازگرداندن 700 کودک وابسته به داعش نیستند، تاکید کرده است نیروهای کرد سوریه نمی توانند تا ابد زندانبان شهروندان خطرناک شما باشند.

کد خبر 27279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha