روسیه و آمریکا چراغ سبزی به ترکیه نشان نداده‌اند

سرویس سوریه-نماینده مجلس سوریه دموکراتیک در اقلیم کُردستان عراق به کُردپرس گفت:روسیه می‌خواهد با فشار بر نیروهای سوریه دموکراتیک عین عیسی را به دولت مرکزی تحویل دهند.

«هوشنگ درویش» نماینده مجلس سوریه دموکراتیک در اقلیم کُردستان عراق درباره دورنمای حملات گروه‌های مسلح تحت حمایت ترکیه به عین عیسی اظهار کرد:حملات جسته گریخته ترکیه و گروه‌های جهادی به عین عیسی و بویژه دو روستاها ادامه دارد اما هیچگونه پیشرویی نکرده‌اند.

وی ادامه داد:تا این لحظه جهادیون چندین بار حملاتی را ترتیب داده‌اند اما هر بار توسط نیروهای سوریه دموکراتیک(HSD) متحمل شکست شدا‌اند.

وی افزود:ترکیه با توجه به خلا قدرت در آمریکا و آغاز بکار جو بایدن‌ بعنوان رییس جمهور آمریکا به دنبال فرصتی برای تصرف عین عیسی است اما تا این‌لحظه موفق نشده است.

نماینده مجلس سوریه دموکراتیک در اقلیم کُردستان عراق تصریح کرد:روسیه نیز تا این لحظه سکوت کرده و با این سکوت نشان می‌دهد که بدنبال فشار بر اداده خودگردان‌ برای تحویل عین‌عیسی به حکومت مرکزی است.

هوشنگ دروریش خاطرنشان کرد:البته باید گفت روسیه از تصرف عین‌عیسی توسط گروه‌های جهادی واهمه دارد چرا که با کنترل عین‌عیسی و جاده M4 مواضع روسیه و دولت مرکزی در منطقه به خطر می‌افتد، لذا با سکوت خود می‌خواهد تا نیروهای سوریه دموکراتیک عین‌عیسی را تحویل دولت مرکزی دهند.

نماینده مجلس سوریه دموکراتیک در اقلیم کُردستان عراق تاکید کرد:هنوز روسیه و آمریکا چراغ سبزی به ترکیه نشان نداده‌اند تا حمله همه‌جانبه‌ای علیه عین‌عیسی ترتیب دهد.

کد خبر 2728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha