افزایش هزینه حمل و نقل دریایی  مشکل جدید صادرات سیب آذربایجان غربی!

سرویس آذربایجان غربی- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: در پی افزایش هزینه حمل و نقل دریایی صادرات استان به کشور هندوستان که یکی از کشورهای هدف صادرات سیب است، این روند با کندی انجام می شود.

به گزارش کردپرس، غلامرضا بابایی با اعلام این مطلب افزود: باید دستگاه های زیربط از طریق روابط بین المللی این روند را تسهیل کنند.

او ادامه داد: خوشبختانه با راه اندازی واحدهای سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی به ویژه سیب درختی که به عنوان محصول غالب استان محسوب می شود می توان شاهد افزایش صادرات این محصول بود.

بابایی تصریح کرد: خوشبختانه زمینه صادرات هوایی برای سیب نیز مهیا شده است که برای حمایت از صادرکنندگان سیب و پایین آوردن هزینه حمل یارانه سوخت برای شرکت های هواپیمایی تخصیص داده خواهد شد.

رییس سازمان صمت استان آذربایجان غربی اضافه کرد: طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۲ میلیارد و ۱۲۴ میلیون دلار انواع محصولات تولید داخل به کشور های هدف صادر شده است که از لحاظ وزنی ۷۸ درصد و از لحاظ ارزشی ۱۴۴ درصد رشد را نشان می دهد.

بابایی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه نزدیک به ۷۴۳ میلیون تن انواع کالاهای مورد نیاز کشور به ارزش بیش از ۵۲۹ میلیون دلار وارد کشور شده که از لحاظ وزنی ۵۵ درصد و به لحاظ ارزشی ۷۱ درصد افزایش یافته است.

او افزود: عمده کالاهای صادره از استان سیب، محصولات کشاورزی، محصولات آهنی، لوازم خانگی، محصولات غذایی، مبلمان و غیره اصلی ترین کشور های هدف صادرات ترکیه، عراق، چین و کشورهای اوراسیا هستند.

کد خبر 27282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha