استاندار ایلام: حادثه زمین فوتبال چوار جنایت علیه بشریت بود

سرویس ایلام - استاندار ایلام در آئین گرامیداشت سی و پنجمین سالروز شهدای بمباران مسابقه فوتبال چوار و جشنواره گرافیک دقیقه ۵۵ گفت: حادثه زمین فوتبال چوار جناب علیه بشریت بود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این حادثه گفت: این حادثه رسوا کننده مدعیان دروغین حقوق بشر بود و چهره واقعی آنها را به خوبی نشان داد.

وی در ادامه با تاکید بر این مهم که همه ما مسئولان باید فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب العین خود در امور پیش رو قرار دهیم، اضافه کرد: معظم له در باره حادثه زمین فوتبال چوار اشاره داشتند که باید این واقعه نه تنها به مردم کشورمان بلکه به جهانیان شناسانده شود.

استاندار ایلام با تاکید بر این مهم که همه ما در این راستا با تمام ظرفیت مادی و معنوی پای کار هستیم و حمایت می کنیم تا این واقعه به دنیا معرفی شود، اظهار داشت: باید تلاش شود در ابعاد مختلف مظلومیت جوانان این مرز و بوم که حین یک بازی فوتبال توسط رژیم بعث به خاک و خون کشیده شدند را به جهانیان معرفی کنیم و در این راستا رسالت اصحاب قلم و رسانه بسیار خطیر و اثرگذار است.

وی با عنوان این مطلب که یکی از خبیثانه ترین وقایع ضد بشریت در زمین فوتبال چوار اتفاق افتاده است، اظهار داشت: در این حادثه منحصر به فرد نه تنها فوتبالیست‌ها بلکه یک داور و پنج تماشاگر بی گناه نیز به شهادت رسیده اند.

دکتر بهرام نیا ضمن گله مندی از مغفول مانده این حادثه در بین اذهان عمومی گفت: متاسفانه در سال های گذشته عمق این فاجعه که اوج مظلومیت ایلامیان در جنگ تحمیلی است به درستی انعکاس نیافته و برای مردم تبیین نشده تا امروز این موضوع ناشناخته مانده باشد.

وی با تاکید بر اینکه امروز همه ما وظیفه داریم مظلومیت فوتبالیست‌های چوار را در قالب امکانات و اختیارات موجود به طریق مقتضی فریاد بزنیم، اضافه کرد: در عرصه خبر و گرافیک دارای نخبگان فرهنگی و هنری فراوانی هستیم لذا با استفاده از این ظرفیت ها بایست صدای مظلومیت این شهدا در سطح منطقه‌ای، ملی و فراملی انعکاس بدهیم.

نماینده عالی دولت در استان حادثه زمین فوتبال چوار را جنایت علیه بشریت خواند و گفت: این قصه غم انگیز مظلومیت ما را به تصویر می کشد که در این صحنه تلخ چگونه دست آموزان صهیونیست ها، قصی القلب ترین جنابت بشری را به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه همه شهدای ما در همه ادوار و اعصار مظلوم بودند، اضافه کرد: اما به طور حتم می‌توان شهدای زمین فوتبال چوار را جزو مظلوم ترین شهدا دانست.

استاندار ایلام در پایان خواستار استفاده از نماد مظلومیت این فوتبالیست‌ها در استان و کشور شد و گفت: باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد تا در حوزه فرهنگ ایثار و فداکاری از این شهدا تندیس های ایثار، معنویت و عشق به الهی ساخته شود.

به گزارش کردپرس، در ۲۳ بهمن ماه سال ۱۳۶۵ در اثر بمباران مسابقه فوتبال چوار توسط هواپیماهای دشمن بعثی تعداد ۱۵ نفر از بازیکنان، مربیان و تماشاگران شهید و تعداد زیادی نیز مجروح و جانباز شدند.

کد خبر 27287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha