اعتصاب غذای ۱۴۰ زندانی سیاسی زندان وان در اعتراض به مرگ مشکوک یک زندانی سیاسی کرد

سرویس ترکیه - ۱۴۰ زندانی سیاسی زندان وان در اعتراض به مرگ مشکوک یک زندانی سیاسی کرد در زندان وان دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش کردپرس، در پی مرگ مشکوک رمضان توران، زندانی سیاسی کرد در یک سلول انفرادی در زندان وان، 140 تن از زندانیان سیاسی این زندان دست به اعتصاب غذا زدند.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، 140 تن از زندانیان سیاسی زندان وان در اعتراض به مرگ مشکوک و عدم بررسی دلیل مرگ توران از سوی مسئولان زندان و دادگستری، از سه روز پیش دست به اعتصاب غذا زدند. زندانیان سیاسی مطالبات دیگری را نیز از مسئولان زندان درخواست کردند.

سایر مطالبات اعتصاب کنندگان از این قرار است:

رفع انزوای اجباری عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کردستان (PKK)؛

آزادی زندانیان بیمار از زندان ها و کنار گذاشتن سیاست ممانعت از حق درمان زندانیان؛

کنار گذاشته شدن نگرش منفی و خشونت بار مدیریت زندان نسبت به زندانیان؛

به پایان رسیدن حمله به بند زندانیان سیاسی که هر هفته دست کم به مدت 3 روز رخ می دهد؛

خودداری هیأت های نظارت و اداره زندان از جعل و ارسال گزارش رفتارهای منفی و مخرب برای دادگستری؛

لغو ممنوعیت های وضع شده برای فعالیت های اجتماعی به بهانه همه گیری؛

رمضان توران که بود؟

توران زندانی سیاسی کرد 70 ساله و پدر 10 فرزند، شهروند روستای گیسه از توابع چوکورجا در استان حکاری بود. او در سال 2013 با شهادت شاهدان پنهانی، به اتهام عضویت در سازمان تروریستی دستگیر و به زندان افتاد. دیوان عالی کشور پس از چند سال در دسامبر 2021 حکم زندان او را تأیید کرد. توران ماه گذشته به دلایل نامعلوم به سلول انفرادی انداخته شد. جسد او هفته گذشته پس از گذشت 22 روز از سلول انفرادی خارج شد. سازمان پزشکی قانونی کالبد شکافی او را بدون اطلاع وکلای او انجام داد. جسد توران در حالی به خانواده اش داده شد که شهرداری شهر وان نیز، از ارائه آمبولانس برای حمل جسد خودداری کرد.

کد خبر 27296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha