ائتلافی که کُردها در آن حضور ندارند نماینده ملت ترکیه نیست

سرویس ترکیه - نماینده HDP در واکنش به برگزاری اولین نشست مشترک رؤسای 6 حزب اپوزیسیون ترکیه بدون حضور احزاب کُردی، اعلام کرد که این ائتلاف را ائتلافی برخواسته از سوی همه ملت ترکیه نمی داند.

به گزارش کردپرس، در پی برگزاری نشست 6 حزب اپوزیسیون ترکیه موسوم به «ائتلاف ملت»، هدی کایا نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در واکنش به برگزاری نشست از سوی این ائتلاف اعلام کرد که ائتلافی که کردها در آن حضور ندارند، نماینده ملت ترکیه نیست.

به نوشته روزنامه جمهوریت، شب گذشته رؤسای 6 حزب اپوزیسیون ترکیه شامل کمال قلیچددار اوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP)، مرال آکشنر رئیس حزب خوب، تمل کاراملا اوغلو رئیس حزب سعادت، گُلتکین اویسال رئیس حزب دموکرات، هلی باباجان رئیس حزب دموکراسی و پیشرفت (DEVA)، و احمد داوود اوغلو رئیس حزب آینده با شرکت در یک ضیافت شام، اولین نشست رسمی خود را درباره اجماع پیرامون گذار به سیستم پارلمانی پس از انتخابات آتی در ترکیه برگزار کردند.

هدی کایا نماینده HDP از استانبول، در واکنش به برگزاری نشست از سوی این ائتلاف نوشت: «ائتلاف بدون کُردها می تواند شکل بگیرد، اما نمی تواند ائتلاف ملت باشد.»

او افزود: «فردا متعلق به نظامی بر پایه اراده مشترک مردمی است، که شامل نه تنها ترک ها بلکه همه اقوام در سراسر ترکیه است.»

کد خبر 27324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha