هرکس برای ملی مسکن اقدام کند، موظف به تامین نیاز هستیم

سرویس کرمانشاه - وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: هر کس در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کند، ما موظف به تامین نیازهای او هستیم.

به گزارش کردپرس؛ وزیر راه و شهرسازی در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۸۴۷۷ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در کرمانشاه گفت: مشکل جوانان برای ازدواج، موانع اقتصادی و بویژه نداشتن مسکن است که ما در این راستا ثبت‌نام مجردها در طرح نهضت ملی مسکن را پیش‌بینی کردیم.

وی افزود: در گام اول ساخت دو میلیون مسکن را طی دو سال آینده در کشور در قالب طرح نهضت ملی مسکن در برنامه قرار داریم و پیش‌ از پایان گام اول، گام دوم را آغاز خواهیم کرد.

قاسمی گفت: به استان‌ها ابلاغ شده که شروع عملیات اجرایی در گام نخست در یک برنامه دو ساله باشد و قصد داریم کل واحدهای مسکونی در طرح نهضت مسکن را روی زمین‌های دولتی بسازیم.

وی تاکید کرد: آماده‌سازی مقدمات طرح مسکن مهر حدود چهار سال به طول انجامید اما در طرح جهش نهضت تولید مسکن طی چند ماه آماده‌سازی‌ها انجام گرفت و هم‌اکنون بیش‌ از دو میلیون واحد مسکونی آماده زیر بار رفتن و آغاز عملیات اجرایی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در زمینه تامین زمین گام‌های خوبی برداشته‌ شده و اکنون تاسیس بانک زمین هم در مراحل نهایی قرار دارد.

وی تاکید کرد: عملیات اجرایی باید به‌صورت واقعی و با تمام توان انجام شود و هیچ اقدام نمایشی نباید در این زمینه وجود داشته باشد.

قاسمی اظهار کرد: متقاضیان خانه‌دار شدن بسیار زیاد هستند و باید تلاش کنیم که حتی بیش‌ از چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور بسازیم.

وی با بیان اینکه ما اشکالات و نقص‌های مسکن مهر را در طرح نهضت ملی مسکن برطرف کرده‌ایم، یادآور شد: تراکم مسکن مهر ۱۲۰ واحد در هکتار بود که ما این را در طرح نهضت ملی مسکن به یک‌سوم کاهش داده‌ایم و فاصله بلوک‌ها را زیاد کرده‌ایم مثلاً در شهرهایی که ساختمان چهار طبقه وجود ندارد، اجازه ساخت آپارتمان چهار طبقه‌ ندادیم تا هم فضا و ساختار شهر را حفظ کنیم و هم فضای تنفس و زندگی راحت تری را برای مردم به وجود بیاوریم.

قاسمی تاکید کرد: تامین زمین نه‌فقط برای چهار میلیون واحد مسکونی که برای آینده‌ای فراتر از آن در دستور کار است و ما آینده بلندمدت شهرها و استان‌ها را می‌بینیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ۴۸ درصد از سبد خانوارهای شهری، هزینه های مربوطه به مسکن است، گفت: در شهرهای بزرگ این رقم به ۶۰ درصد سبد خانوار می‌رسد.

وی افزود: گام اول برای بارگذاری دو میلیون مسکن برداشته شده‌ و اگر طبق برنامه‌ها پیش برویم، گام دوم را هم با سرعت مناسب و در زمان لازم برمی‌داریم.

قاسمی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۱۸ هزار و ۴۷۷ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه اظهار داشت: ساخت ۱۱۶ هزار واحد مسکونی طی چهار سال آینده در استان کرمانشاه در نظر گرفته‌ شده است و اگر امکان ساخت وجود داشته باشد، هیچ محدودیتی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: در سفر رییس‌جمهوری به این استان که در آینده نزدیک انجام خواهد شد ساخت حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی دیگر نیز شروع خواهد شد.

کد خبر 27351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha